برنامه زنده معلومات پیرامون نقش رقابت‌های بین‌المللی در بلندبردن ظرفیت حقوقی و مسلکی محصلان

پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان به تاریخ ۹ سرطان سال ۱۴۰۰، برنامهِ معلوماتی زنده  را برای عموم مردم از طریق صفحه رسمی فیسبوک پوهنتون کاردان در مورد «نقش رقابت‌های بین المللی در بلندبردن ظرفیت حقوقی و مسلکی محصلا» برگزار کرد. محب الله شاغاسی، تسهیل کننده محاکم تمثیلی پوهنتون کاردان میزبان این برنامه معلوماتی بود و هزاران نفر از طریق صفحه فیسبوک پوهنتون کاردان برنامه را دنبال کردند.

این برنامه معلوماتی، نشان‌دهندهِ تعهد پوهنتون کاردان در دستیابی هدف چهارم توسعه پایدار: آموزش باکیفیت و هدف شانزدهم: صلح، عدالت و نهادهای توانمند، از طریق تدویر برنامه‌های آموزشی در جریان همه گیری بیماری کرونا برای دسترسی آسان عموم مردم به منابع آموزشی و ارتقای ظرفیت حقوقی و مسلکی محصلان است.

حکمیت تجاری (VIS Moot) یک رقابت بین المللی برای محصلان رشته حقوق است که بمنظور تقویت مطالعه و کار عملی در زمینه قانون تجارت بین المللی و داوری دایر می‌شود.

محمد ناصر رحمانی، عضو پیشین تیم حکمیت تجاری پوهنتون کاردان، تجربه خود را از رقابت حکمیت تجارت بین الملل در هانگ کانگ شریک ساخته  در مورد دیدار و آشنایی  با محصلان و کارشناسان رشته حقوق، پروفیسوران و استادان که از ۴۰  کشور سراسر جهان نمایندگی داشتند، صحبت کرد. وی بیان کرد كه رقابت حکمیت تجارت بین الملل (VIS Moot) به وی كمک كرد تا با مطالعه، بحث، گفت‌وگو و ارایه راه حل‌ها برای اختلاف‌های تجاری ناشی از قراردادهای بین كشورها همرا با كارشناسان حقوق بین الملل، به صورت قابل توجهی به دانش خود بیافزاید. وی در ادامه توضیح داد که این رقابت برای محصلان رشته حقوق که می‌خواهند درک عملی و نظری از داوری‎‌های بین المللی داشته باشند، در معرض دیدگاه‌های مختلف اختلافات قرار بگیرند و اختلافات را در حضور متخصصان وکالت با سابقه حقوق بین الملل حل و فصل کنند، ضروری است.

مجیب الله ستانکزی، عضو تیم حکمیت تجاری پوهنتون کاردان، گفت که این رقابت برای ایجاد شبکه‌ها و برقراری ارتباط  با متخصصان در سراسر جهان، بلند بردن اعتماد به نفس و ایجاد ظرفیت‌های حقوقی محصلان بسیار مهم است.

برای عضویت در تیم حکمیت تجاری از  لینک زیر دیدار کنید:https://kardan.edu.af/Success-center/VISmoot_club.aspx