سیر علمی محصلان دیپارتمنت اداره تجارت پوهنتون کاردان به وزارت صنعت و تجارت

به عنوان بخشی از تعهد پوهنتون کاردان در قبال دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، به ویژه هدف چهارم: آموزش با کیفیت، دیپارتمنت اداره تجارت این پوهنتون به تاریخ ١٤ ثور سال ١٤٠٠، سیر علمی را به وزارت صنعت و تجارت راه اندازی کرد. هدف از دیدار محصلان رشته اداره تجارت از این وزارت، دیدار با رهبری وزارت صنعت و تجارت، دریافت معلومات در مورد پالیسی‌ها و پلان‌های این وزارت، بحث و تبادل نظر و توصیه در مورد پیشبرد اهداف استراتیژیک این وزارت عنوان شد.

در این سیر علمی محصلان با تشبثات کوچک و متوسط (SMEs)، استراتیژی‌های واردات و صادرات، ایجاد استراتیژی‌ها، سرمایه گذاری‌های ملی و بین المللی و مدیریت منابع بشری آشنا شدند. در همین حال محصلان با رییسان بخش های مختلف این وزارت ملاقات و در مورد صنعت و تجارت در افغانستان با مسوولان این وزارت بحث و تبادل نظر کردند.

محمد نبی نایل یک تن از استادان پوهنتون کاردان گفت: «ما از وزارت صنعت و تجارت به منظور فراهم سازی فرصتی برای دیدار محصلان ما با رییسان ادارات مختلف در این وزارت خانه سپاس‌گزاری می‌کنیم. این سیر علمی تجربه‌ی عملی خوب برای محصلان بود تا بتوانند دید عملی در مورد کار این وزارت داشته باشند.»

محصلان دیپارتمنت اداره تجارت در چندین سیر علمی به سازمان‌های ملی و بین المللی مرتبط به رشته شان شرکت کرده و موضوعات مهم و اساسی مربوط به رشته تحصیلی خود را فرا گرفته اند. اگر شما هم علاقمند تحصیل در رشته اداره تجارت هستید و می‌خواهید که در آینده كارآفرین باشید، دریافت لیسانس اداره تجارت اولین قدم برای شروع سفر علمی شما است.

برای معلومات مزید در مورد لیسانس در اداره تجارت: https://kardan.edu.af/Academics/bba