برگزاری محفل رونمایی از اولین مجله‌ی فارغان پوهنتون کاردان


پوهنتون کاردان به روز پنج‌شنبه ۲۸ حوت سال روان، طی محفل با شکوه و با حضورداشت هیئت رهبری، همکاران استراتیژیک و جمعی بزرگِ از فارغان این پوهنتون، از اولین مجله‌ی فارغان پوهنتون کاردان ( (ASPIREرونمایی کرد.

هدف از برگزاری این محفل، در کنارِ رونمایی از اولین مجله‌ی فارغان پوهنتون کاردان، این بود که فارغان پوهنتون کاردان گرد‌هم آمده و از کارکردهای فارغان این پوهنتون قدردانی صورت گیرد.

در آغاز برنامه، اقبال نهضت، مسوول دفتر فارغان پوهنتون کاردان، پیرامون کارکردهای دفتر فارغان، برنامه‌های آینده این دفتر برای فارغان و سهم‌دهی شان در تصمیم‌های مهم پوهنتون کاردان از جمله پلان استراتیژیک پوهنتون کاردان برای سال‌های (۲۰۲۵-۲۰۲۱)، معلومات مفصل ارایه کرد.

پس از آن، گفتمان ویژهٔ میان پنج تن از فارغان پوهنتون کاردان تدویر شد که روی سه موردی سفر علمی و مسلکی فارغان، نقش پوهنتون کاردان در این راستا و تبارز دیدگاه‌ه‍ای شان پیرامون دورنمای آینده پوهنتون کاردان، با هم گفت‌وگو کردند.

در همین حال، میرویس نهضت رییس اجراییه پوهنتون کاردان خطاب به فارغان گفت: « بدون شک جایگاه که امروز پوهنتون کاردان به عنوان بهترین پوهنتون افغانستان در جامعه اکادمیک دارد در حقیقت ثمره تلاش های خستگی ناپذیر و نقش ارزنده و مهم تان در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور است. شما سرمایه های معنوی پوهنتون کاردان هستید و حضور شما به ما بیشتر انرژی و انگیزه می‌دهد تا در رشد علمی و مسلکی جوانان کشور تلاش نموده و ما را برای داشتن یک افغانستان مترقی امیدوار می‌سازد.»

در ادامه آقای نهضت افزود، فارِغان مستعد پوهنتون کاردان،‌ رونمایی از نخستین مجله فارغان پوهنتون کاردان، مجله خودتان را به شما تبریک عرض می نماییم. رونمایی از مجله(Aspire) در حقیقت تبارز دهنده دیدگاه ما که همانا با روحیه عالی در آرزوی دانش و پیشرفت می باشد، است. من باور دارم که مجله فارغان که بازتاب دهنده دستاوردها و داستان‌های موفقیت تان است، برای نسل جوان کشور الهام بخش بوده و از طریق این مجله شما به عنوان یک الگو، زمینه انگیزه دهی جوانان کشور را برای رسیدن به اهداف علمی شان و داشتن یک آینده درخشان مساعد می‌سازید.

سحر نوریان، یکی از فارغان رشته اقتصاد پوهنتون کاردان گفت: «خوشحال هستم که امروز برنامه گردهمایی فارغان و رونمایی از اولین مجله‌ی فارغان اشتراک کردم. مجله فارغان ابتکار خلاقانه پوهنتون کاردان است و همواره در پی ایجاد ارتباط پایدار با فارغان بوده است.»

ولید خالقی فارغ رشته کمپیوتر ساینس ضمن سپاس‌گزاری از راه‌اندازی گردهمایی فارغان چنین گفت: «گردهمایی امروز فرصت خوب برای دیدار فارغان باهم و تبادل نظر و تجربه‌های شان بود در کنار این رونمایی از اولین مجله فارغان یک گام مثبت در راستای بازتاب دیدگاه‌های است و از این دست اقدام شان تقدیر می‌کنیم.»

مجله فارغان پوهنتون کاردان نشان‌دهنده‌ی تعهد پوهنتون کاردان در تحکیم روابط با فارغان و بیانگر ماموریت آن که همانا الهام‌بخش برتری علمی و مسلکی است، می‌باشد. هم‌چنان در این دست‌‌آورد‌ها، دیدگاه‌ها و نگرش فارغان برای یک آینده بهتر پوهنتون کاردان بازتاب داده شده است.

زهره جلال فارغ رشته اداره تجارت گفت که افتخار حضور در برنامه گردهمایی فارغان را دارد و مجله فارغان (Aspire) برای وی انگیزه داده است تا تلاش بیشتر کند و بتواند تا دست‌آوردها و دیدگاه‌های خود را شریک سازد.

این برنامه با رونمایی رسمی از مجله فارغان پوهنتون کاردان و گرفتن تصاویر یادگاری پایان یافت و در کنار این، فارغان فرصت داشتند تا با دیگر فارغان و رهبری پوهنتون کاردان دیدار داشته و تبادل نظر کنند.