برنامه دیدار با هیئت رهبری پوهنتون کاردان

پوهنتون کاردان به روز شنبه دوم حوت سال روان خورشیدی، برنامه دیدارِ فارغان مکاتب و خانواده‌های شان را با هیئت رهبری پوهنتون کاردان، در سالون کنفرانس‌های شعبه تایمنی دایر کرد.

هدف از برگزاری این برنامه، آشنایی متقاضیان و والدین شان با پوهنتون کاردان، امکانات و سهولت‌ها، نصاب درسی و دیدار با هیئت رهبری این پوهنتون بود تا بتوانند پرسش‌های شان را از آنان بپرسند.

در این برنامه، هیئت رهبری پوهنتون کاردان، رؤسای پوهنځی‌ها، آمران دیپارتمنت‌ها، مدیران تدریسی دیپارتمنت‌ها، استادان، محصلان پوهنتون کاردان و متقاضیان و والدین شان حضور داشتند.

در آغاز برنامه معلومات مفصل در مورد پوهنتون کاردان برای متقاضیان اشتراک کننده و والدین شان ارایه شد تا در مورد نهاد تحصیلی که قرار است تحصیلات عالی شان را در آنجا فرا گیرند، بیشتر بدانند.

پس از آن رهبری پوهنتون کاردان، آقای روئین رحمانی، رییس و بنیان‌گذار پوهنتون کاردان، خانم مینه رحمانی، معاون علمی، آقای میرویس نهضت، رییس اجراییه، روح‌الله رحیمی، رییس استراتیژی و توسعه و محمد عمران رییس امور مالی پوهنتون کاردان، اعضای پنل بودند و به پرسش‌های متقاضیان و والدین شان، پاسخ ارایه کردند.

آقای روئین رحمانی، رییس عمومی و بنیان‌گذار پوهنتون کاردان چنین گفت: «تعریف ما از تحصیلات عالی متفاوت است؛ چون والدین را جزء از برنامهٔ تحصیلی خود می‌دانیم. همه روزه تلاش ما بر این است تا محصلان ما رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌‌ای را در امور علمی و مسلکی خویش داشته باشند. علاوه بر این، هدف نهایی ما این است که محصلان خود را به بهترین‌های کشور مبدل سازیم.»

در همین حال، آقای رحمانی اشاره کرد که اساسی‌ترین دلیلی که سبب شد تا امروز پوهنتون کاردان به معتبرترین نهاد تحصیلی کشور مبدل شود، اعتماد جامعه بر آن بود. ما افتخار داریم که در مدت‌ زمان کوتاه، جایگاه بهترین پوهنتون افغانستان را از آن خود کردیم. کاردان، یگانه پوهنتون افغانستان است که با کسب اعتبار ملی‌ و بین‌المللی با پوهنتون‌های جهان در رقابت است.

وی هم‌چنان خطاب به متقاضیان گفت که حال که قرار است شما چهار سال از دوره‌ی تحصیلی تان را این‌جا سپری کنید، بناً سعی و تلاش نهایی به خرج دهید تا به اهداف بلند علمی و مسلکی تان دست یابید، پوهنتون کاردان نیز شما را در این راستا به بهترین شکل ممکن کمک خواهد کرد.

آقای رویین در ادامه افزود: «من ضمانت می‌کنم، هر جوانی که به پوهنتون کاردان شامل می‌شود، در حقیقت شامل کاروان برگزیدگان شده و عضو این فامیل بزرگ علمی و اکادمیک می‌شود تا به اهداف خود، دست پیدا کند.»

در همین حال، محمد عمران کاظمی، فارغ لیسه خصوصی عرفان، در مورد اینکه چرا پوهنتون کاردان را برای ادامه تحصیلات خویش انتخاب نموده، چنین گفت: «پوهنتون کاردان را به دلیل اینکه‌ معتبرترین پوهنتون افغانستان است و سهولت‌ها و امکانات به‌روز تحصیلی را برای محصلان خود فراهم می‌سازد، انتخاب نمودم.»

پوهنتون کاردان از ۱۹ سال بدینسو در عرصه تحصیلات عالی فعالیت می‌کند و کادرهای ورزیده و مجرب را به جامعه تقدیم نموده است. محصلان این پوهنتون در طول سال‌های پسین، در جریان دوره تحصیلی و یا هم پس از فراغت، از جمله کارآفرینان، متشبثان و رهبران موفق، و در همین حال افراد تاثیرگذار در جامعه بودند و هستند.

در کنار این، مژده رسولی یکتن از فارغان لیسه خصوصی ملکه ثریا، در مورد فراگیری تحصیلات عالی‌اش در پوهنتون کاردان، چنین می‌گوید: «پوهنتون کاردان را به نسبت داشتن محیط امن و مصؤن و تجهیزات با کیفیت تحصیلی، برگزیدم.»

پوهنتون کاردان به منظور این که هیچ جوان کشور به دلیل مشکلات اقتصادی نتواند تحصیل کند، سالانه مبلغ هنگفتی را به کمک‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی اختصاص می‌دهد و برای سمستر بهاری سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۵ میلیون را به همین منظور، در نظر گرفته است.

در پایان برنامه برای اشتراک کنندگان فرصت داده شد تا به صورت فردی با رهبری پوهنتون کاردان ببینند و پرسش‌های شان را در مورد پوهنتون کاردان و هر آنچه که در این مورد در ذهن دارند، از آنان بپرسند.

این برنامه، اولین برنامه دیدار هیئت رهبری پوهنتون کاردان با متقاضیان و والدین شان بود. پوهنتون کاردان همواره تلاش می‌ورزد تا بهترین، با کیفیت ترین و به‌روز ترین خدمات تحصیلی را به محصلان خود فراهم بسازد و برای آینده بهتر شان کمک کند.