برگزاری سمینار آموزشی مسیر یابی و راه‌یابی از سوی لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان

لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان برنامه آموزشی چهار ماهه را در مورد «مسیریابی و راه‌یابی» برای محصلان پوهنتون‌های مختلف شهر کابل از جمله پوهنتون کاردان، پوهنتون کابل، پوهنتون باختر، پوهنتون رنا، پوهنتون سلام و پوهنتون پولی تخنیک کابل برگزار کرد. این برنامه‌، به عنوان بخشی از تعهدات پوهنتون کاردان در قبال اهداف توسعه پایدار به ویژه هدف چهارم: آموزش با کیفیت، در پنج میزان سال روان خورشیدی آغاز شد و به مدت چهار ماه ادامه یافت.

در جریان سه ماه اول، ۳۸ محصل در مورد موضوعات ابتدایی و اساسی مسیریابی و راه‌یابی، به صورت تیوری و عملی در لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان، آموزش دیدند. پس از اتمام دوره آموزشی، به ۱۹ محصل پس از طراحی موفقیت آمیز، پیکربندی، مستند سازی و ارایه پروژه‌های شبکه سازی میانی، تقدیر نامه اعطا شد.

سعودیه رستم یک تن از محصلان پوهنتون کابل در مورد برگزاری این برنامه چنین می‌گوید: «برنامه آموزشی چهار ماهه لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان فرصتی عالی برای دستیابی به اهداف ما با فراگیری دانش بهتر در زمینه شبکه بود. من از دیپارتمنت کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان بخاطر فراهم سازی این چنین فرصت‌ها نه تنها برای محصلان پوهنتون کاردان بلکه برای محصلان سایر پوهنتون‌ها، سپاسگزارم.»

احمد سیرت سحاک پیروز، یک تن از محصلان پوهنتون کاردان می‌گوید: «جایی بسا افتخار است که سمینار آموزشی راه اندازی شده از سوی لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان را به موفقیت به پایان رسانیدیم. وی هم‌چنان افزود که این برنامه آموزشی به صورت حرفه‌ای و موثر توسط آقای احمدالله عزیزی با روش‌های قابل فهم و علمی ارایه شد. ما تجربه کار با دستگاه‌های مختلف شبکه را داشتیم تا با استفاده از آموخته‌های علمی در هنگام کار در سازمان‌ها از این مهارت‌ها استفاده کنیم.»

لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان محصلان کمپیوتر ساینس و کسانی را که در رشته‌های مرتبط با شبکه درس می‌خوانند، قادر می‌سازد تا درس‌های تیوری را که در صنف می آموزند، به شکل عملی نیز کار کنند. این لابراتوار محصلان را برای دریافت گواهینامه‌های CISCO که دارای اعتبار جهان است، آماده می‌کند.