امضای تفاهم نامه همکاری میان پوهنتون کاردان و وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان

پوهنځی اقتصاد پوهنتون کاردان تفاهم نامه همکاری را با وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان امضا کرد که این تفاهم نامه نقطه عطفی برای آغاز همکاری دو جانبه میان دو سازمان در امور اکادمیک است. این تفاهم نامه به تاریخ ۲۳ قوس سال ۱۳۹۹ توسط میروس نهضت، رییس اجرایی پوهنتون کاردان و نثار احمد غوریانی، وزیر وزارت صنعت و تجارت امضا شد.

هدف اصلی این تفاهم نامه تقویت همکاری‌های دوجانبه میان پوهنتون کاردان و وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان عنوان شده است. بر اساس این تفاهم نامه، پوهنتون کاردان همکاری‌های خود را با وزارت صنعت و تجارت در زمینه رشد و توسعه تجارت‌های نوپا در افغانستان، آغاز ‌می‌نماید.

در همین ‌حال، میرویس نهضت رییس اجرایی پوهنتون کاردان در مورد امضای این تفاهم‌نامه چنین می‌گوید: «ایجاد زمینه‌های کاری موثر برای محصلان پوهنتون کاردان در وزارت صنعت جمهوری اسلامی افغانستان و حمایت از تجارت ‌های نوپا در افغانستان از جمله اهداف اولیه امضای این تفاهم نامه می‌باشد.»

آقای نهضت، همچنان می‌افزاید که رهبری پوهنتون کاردان مصمم است تا در جهت تقویت، موثریت و توسعه‌ همکاری‌ها با این وزارت گام‌های موثر و مثمر بردارد.

علاوه بر این، پوهنتون کاردان در انجام تحقیقات مشترک با وزارت صنعت و تجارت نیز همکاری خواهد کرد. علاوه بر این، وزارت صنعت و تجارت، پوهنتون کاردان را در زمینه ارایه سمینارها، کارگاه های آموزشی، دوره های کارآموزی و آموزشی به محصلان این پوهنتون همکاری خواهد کرد.

این در حالیست که رهبری پوهنتون کاردان اخیراْ تفاهم‌نامه ای را با اتاق تجارت بین المللی افغانستان جهت تقویت چارچوب همکاری، برنامه‌ها، فعالیت‌ها و پروژه‌های سودمند متقابل در رابطه با بهبود توسعه اقتصادی - اجتماعی پایدار افغانستان امضا نموده است.

پوهنځی اقتصاد پوهنتون کاردان که دارای دیپارتمنت‌های اداره تجارت، اقتصاد و ماستری اداره تجارت است و هدف آن برقراری ارتباط با سازمان‌های مختلف ملی و بین المللی و گسترش همکاری‌های متقابل با آنها است همواره تلاش می‌نماید که جهت رشد و توسعه تجارت و نهادهای تجاری با نهاد‌های مختلف ملی و بین‌المللی همکار بوده و در این راستا از این نهاد‌ها حمایت همه جانبه نماید.