راه‌اندازی کمپاین کاریابی: کار را به کاردان بسپارید

دفتر خدمات کاریابی پوهنتون کاردان با کمال افتخار اعلام می‌دارد که نخستین دور کمپاینی «کار را به کاردان بسپارید» را راه‌اندازی کرد. این دفتر درنظر دارد تا در همکاری با نهادهای ملی و بین المللی به ویژه از طریق این کمپاین، زمینه کار را برای جوانان مستعد و توانمند از جمع محصلان و فارغان پوهنتون کاردان در نهادهای ملی و بین المللی، فراهم سازد.

هدف از راه‌اندازی این کمپاین، فراهم سازی فرصت‌های کاری و کارآموزی برای محصلان و فارغان پوهنتون کاردان، گسترش و تقویت روابط میان پوهنتون کاردان و کارفرمایان ملی و بین المللی، تسهیل روند استخدام محصلان و فارغان مستعد پوهنتون کاردان در نهادهای ملی و بین المللی عنوان شده است.

علاوه بر این، این برنامه کارفرمایان را کمک می‌کند که محصلان و فارغان مستعد پوهنتون کاردان را در زمینه تهیه و ترتیب خلص سوانح و درخواست کار، آماده‌سازی محصلان و فارغان برای مصاحبه، شارت لیستینگ، در صورت امکان، انترویو در داخل و یا خارج از نهاد همکار، آموزش‌دهی متقاضیان در مورد خدمات و نحوه کارکرد نهاد همکار، حمایت همه‌جانبه در جریان روند استخدام آموزش دیده اند استخدام کنند.
در همین حال محمد امین حکیمی، مدیر دفتر خدمات پوهنتون کاردان در مورد راه انداز این کمپاین چنین می‌گوید:
«ما در تلاش هستیم که از طریق «کمپاین کار را به کاردان بسپارید» با نهادهای ملی و بین المللی در زمینه معرفی جوانان مستعد ورزیده و کار فهم همکاری نماییم. در ضمن، فراهم سازی فرصت‌های کاری و کار آموزی برای جوانان کشور در این شرایط دشوار یکی از اهداف مهم و اساسی برگزاری این کمپاین می‌باشد.»

هم‌زمام با این کمپاین «کار را به کاردان بسپارید» مزایای زیر برای نهادهای همکار دارد:
• استخدام محصلان و فارغان لایق، مبتکر و مستعد؛
• گسترش همکاری‌ها با پوهنتون کاردان؛
• انعکاس تاثیرگذاری نهادهای همکار در این کمپاین از طریق شبکه‌های اجتامعی و ویب سایت پوهنتون کاردان؛
• دعوت از نمایندگان نهادهای همکار در برنامه های مهم پوهنتون کاردان؛
• کمک به نهادهای همکار در مراحل مختلف استخدام؛
• فراهم سازی زمینه اشتراک نهادهای همکار در نمایشگاه کاریابی پوهنتون کاردان؛

این کمپاین در حالی برگزار می‌شود که در گذشته نیز دفتر خدمات کاریابی پوهنتون کاردان، خدمات چون برگزاری نمایشگاه کاریابی برای هزاران جوان، برگزاری نخستین نمایشگاه آنلاین کاریابی، فراهم سازی فرصت‌های کاری و کارآموزی برای بیش از ٢٠٠ محصل و فارغ، برگزاری برنامه‌های آموزشی کاریابی برای بیش از ٢٠٠٠ محصل و فارغ را فراهم کرده است.

در همین حال اسما ایوبی یکی از محصلان دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات عامه که فرصت کارآموزی را با همکاری دفتر خدمات کاریابی بدست آورده است می‌گوید: «دفتر خدمات کاریابی پوهنتون کاردان من را کمک کرد تا بتوانم در رشته خود فرصت کارآموزی پیدا کنم. من باورمندم که کار کردن در روزنامه هشت صبح یک تجربه با ارزش خواهد بود تا من بتوانم دانش را که در پوهنتون کاردان کسب کرده ام، در ساحه عمل پیاده کنم.»
پوهنتون کاردان در جریان نزدیک به دو دهه‌ی گذشته، تلاش ورزیده تا برای محصلان و فارغان خود زمینه کار را در نهادهای ملی و بین المللی در سطوح مختلف فراهم ساخته و آنان را شامل بازار کار افغانستان سازد.
به همین منظور دفتر خدمات کاریابی درنظر دارد تا ظرف سه ماه آینده نزدیک به ١٥٠ محصل و فارغ پوهنتون کاردان را شامل کار در نهادهای ملی و بین المللی بسازد. برای تحقق آن همکاری‌های بیشتر را از همه‌ی همکاران ملی و بین‌المللی ما خواهانیم.
برای دریافت معلومات در مورد دفتر خدمات کاریابی به لینک زیر مراجعه کنید: https://kardan.edu.af/Success-Center/career_services.aspx