برنامه زبان انگلیسی برای خبرنگاران و تجارت پیشه گان

پوهنتون کاردان با حمایت مالی سفارت امریکا در کابل، فرصت فراگیری بدون هزینه زبان انگلیسی را برای خبرنگاران و تجارت پیشه گان، به‌منظور رشد مهارت‌های زبان انگلیسی شان، فراهم ساخته است. در این برنامه دو بخش جدا از آموزش زبان انگلیسی برای خبرنگاران و تجارت پیشه گان ارایه می‌شود که هدف آن بهبود مهارت‌های لازم زبان، برای برقراری ارتباط بهتر است.

این برنامه‌ آموزشی، خبرنگاران را در نوشتن داستان‌ها، گزارش‌ها و انعکاس رویدادهای جاری افغانستان به زبان انگلیسی در سطح بین المللی کمک می‌کند. و تجارت پیشه گان را در بلندبردن مهارت‌های تجاری و برقراری ارتباط و معاملات تجاری به سطح ملی و بین المللی کمک می‌نماید. این برنامه‌ آموزشی آموزشی شامل مباحث و لغت نامه‌های مربوط به هر رشته بوده و مهارت‌های زبان انگلیسی شرکت کنندگان را در خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن ارتقا می‌دهد. علاوه بر این، شرکت کنندگان را در ارتقای مهارت‌های زیر کمک خواهد کرد:

• مهارت‌های عمومی زبان انگلیسی (مهارت گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن)
• توانایی ترکیب و خلاصه کردن متن‌های مختلف انگلیسی، تنظیم دقیق استفاده از اصطلاحات
• خبرنگاری و استفاده از سبک های مختلف نوشتن اخبار، از جمله طنز، تحقیق و نشر
• زبان انگلیسی، لحن و سبک گفتگوی شرکت کنندگان
• بلند بردن مهارت‌های نوشتاری رسمی شرکت کنندگان: سبک، دقت و ساختار
• آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم اساسی انگلیسی مرتبط با حوزه کاری آنها
• افزایش توانایی درک و خلاصه کردن متن‌های مختلف انگلیسی، استفاده از اصطلاحات تجاری و استفاده موثر از قوانین و مقررات ایمیل
• ارتقای مهارت‌های ارتباطی طریق کار گروهی

علاقمندان که معیارهای زیر را برای هر یک از بخش‌ها را دارند، می‌توانند برای این برنامه درخواست بدهند. برای ثبت نام، لطفاً به شعبه تایمنی پوهنتون کاردان مراجعه کنید.
آخرین مهلت ثبت نام۲۲ دلو ۱۳۹۹است. در هنگام مراجعه به دفتر پذیرش برای ثبت نام، به داوطلبان توصیه می‌شود یک کاپی از مدارک زیر را داشته باشند:
برای خبرنگارن:
1. تذکره
2. کارت وظیفه
معیار واجد شرایط بودن برای خبرنگارن: خبرنگاران حرفه‌ای و آزاد
برای متخصصان تجارت:
1. تذکره
2. کارت وظیفه (در صورت موجودیت)
3. جواز کسب و کار (شخصی یا شرکت)

معیارهای واجد شرایط بودن برای جریان کسب و کار: صاحبان تجارت، کارآفرینان، کارمندان سازمان‌های تجاری، افراد که مشغول کار در بخش اقتصادی نهاد خصوصی یا دولتی و تسهیل کنندگان
اوقات برگزاری صنوف: سه روز در هفته (دو ساعت)
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برنامه، لطفاً به آدرس j.ahmadzai@kardan.edu.af ایمیل بفرستید یا به شماره ۰۷۸۳۲۰۶۲۶۲ به تماس شوید.