افتتاح کلینیک حقوقی و لابراتوار کریمنال تخنیک پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان

پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان طی مراسمی با حضور هییت رهبری و استادان این پوهنتون، کلینیک حقوقی و لابراتوار کریمنال تخنیک را به روز پنج‌شنبه ۲۷ عقرب سال روان رسما افتتاح کرد. هدف از ایجاد این کلینیک حقوقی و لابراتوار کریمنال تخنیک، فراهم سازی زمینه کار عملی برای محصلان رشته حقوق است.

جمشید صدیقی، آمر دیپارتمنت حقوق پوهنتون کاردان گفت: «ما خرسند هستیم که کلینک حقوقی و لابراتوار کریمنال تخنیک را برای محصلان رشته حقوق جهت افزایش کارهای عملی در کنار دانش نظری شان افتتاح کردیم. بر علاوه خواهان این هستیم تا محصلان خویش را مطابق به تقاضای بازار کار آموزش داده و آنها را آماده کار کنیم.»

با استفاده از این کلینیک و لابراتوار محصلان رشته حقوق قادر خواهند بود تا در مورد جرم شناسی و شناخت درست قضایای جرمی بیننش عملی دریافت کنند.
نگینه مراد یکتن از محصلان رشته حقوق چنین گفت: «این جای بسا خوشی است که پوهنځی حقوق ابتکار ایجاد کلینیک حقوقی و لابراتوار کریمنال تخنیک را کرده است بنابر این، پس از این می‌توانیم پس ما درس‌های نظری را که در صنف فرا می‌گیریم به صورت عملی نیز کار کنیم.»

وی همچنان افزود: کلنیک حقوقی و لابراتوار کریمنال تخنیک در مطابقت با قانون تحصیلات عالی ملکی و سایر رهنمود‌های مربوط تاسیس شده است و معیارهای لازم را دارد.

پوهنتون کاردان به عنوان تعهد خویش جهت ارایه آموزش با کیفیت و مطابق معیارهای ملی و بین المللی همواره در تلاش است تا زمینه کار عملی را در کنار درس‌های نظری برای محصلان فراهم سازد