پوهنځی انجنیری و تکنالوژی چهارمین سمپوزیم تاثیرات تکنالوژی بر جامعه را دایر کرد

پوهنځی انجنیری و تکنالوژی پوهنتون کاردان به روز چهارشنبه ۱۴ عقرب سال روان خورشیدی، سمپوزیمی را در مورد «تاثیرات تکنالوژی بر جامعه» در تالار کنفرانس های شعبه تایمنی برگزار کرد. این برنامه با هدف به نمایش دادن کارهای خلاقانه و عملی محصلان انجنیری سیول و کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان و کاربرد آن در افغانستان، برگزار شد.

چهارده تیم از دیپارتمنت‌های انجنیری سیول و کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان پروژه‌های خویش را که شامل طیف گسترده‌ای از موضوعات چون ساخت یک ورزشگاه تنیس تا طرحی برای چهاراهی بره‌ کی، معرفی کردند.

رهبری پوهنتون کاردان، روسای پوهنځی‌ها، استادها، محصلان و مهمانان در این برنامه حضور داشتند و از طرح‌های کاری و پروژه‌های محصلان دیدن کردند. این برنامه برای عموم مردم آزاد بود که محصلان از تمام پوهنتون‌ها در این سمپوزیوم شرکت کردند و از بینش مفید و عملی درباره چگونگی تاثیرات تکنالوژی از دید گسترده تر بر جامعه برخوردار شدند.

داکتر امیرزاده احمدزی رییس پوهنځی انجنیری و تکنالوژی پوهنتون کاردان گفت: «محصلان باید روی پروژه‌ های عملی کار کرده و نظریه‌ های آموخته شده خود را به صورت عملی کار کنند تا در نهایت بر جامعه تاثیر مثبت داشته باشد. ما می‌خواهیم که محصلان ما با روش‌های جدید مانند استفاده از فناوری و اینترنت در شرایط امروز ادامه دهند. این سمپوزیم هم برای تشویق محصلان برای کار روی طرح‌های رقابتی برنامه ریزی شده که سه تیم اول جوایز نقدی نیز دریافت می‌کنند.»

هارون رشید صافی یکی از فارغان پوهنتون کاردان چنین گفت: «ما روی یک طرح پیشنهادی در مورد اقدامات عملی برای كاهش ازدحام ترافیك درچهاراهی بره‌کی کار کردیم. با این کار می‌توانیم گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت را کاهش داده و میزان خدمات را افزایش دهیم.»

برای موثریت فعالیت‌های محصلان پوهنتون کاردان برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، به ویژه هدف چهارم: آموزش با کیفیت و هدف هشتم:کار مناسب و رشد اقتصادی، پوهنتون کاردان به طور مداوم در تلاش برگزاری سمپوزیم‌ها و فرصت های کار عملی برای محصلان خویش است.

برای دریافت معلومات بیشتر در مورد برنامه‌های توسعه پایدار در پوهنتون کاردان به لینک زیر مراجعه کنید: www.kardan.edu.af/sustainability