ورکشاپ تعیین ارزش‌های پلان استراتیژیک پوهنتون کاردان برای سال‌های ۲۰۲۱- ۲۰۲۵ برگزار شد

پوهنتون کاردان بمنظور تعیین ارزش‌های مهم استراتیژیک خود برای پنج سال آتی «۲۰۲۱- ۲۰۲۵»، ورکشاپ را به روز سه شنبه ۲۹ میزان سال روان خورشیدی در تالار کنفرانس‌های این پوهنتون، برگزار کرد.

در این برنامه هیئت رهبری، کارمندان، استادان و شماری از فارغان و محصلان پوهنتون کاردان به صورت گروهی روی تعیین ارزش‌های مهم استراتیژیک این پوهنتون برای پنج سال آینده بحث و تبادل نظر کردند. در این برنامه هشت گروه به صورت گروهی روی بازنگری اهداف پلان قبلی استراتیژیک پوهنتون کاردان و تعیین ارزش‌های جدید برای پنج سال آینده باهم کار کردند و در پایان پنج ارزش پیشنهادی شان را به اشتراک کنندگان ارایه کردند. پس از بحث و تبادل نظر در مورد ارزش‌های پیشنهادی، فهرستی از ارزش‌های پیشنهادی مورد قبول اشتراک کنندگان به گروه نیروی‌ کار پلان استراتیژیک پوهنتون کاردان سپرده شد تا در این زمینه تصمیم ‌گیری نهایی را انجام دهند.

میرویس نهضت رییس اجراییه پوهنتون کاردان در جریان این ورکشاپ برای اشتراک کنندگان گفت: «پیشنهاد ارزش‌ها از سوی کارمندان، کادر علمی، فارغان و محصلان پوهنتون کاردان یک فرصت استثنایی برای تعیین ارزش‌های پنج سال آتی پوهنتون کاردان بوده که نماینگر تعهد پوهنتون کاردان برای دخیل‌سازی کارمندان، محصلان و فارغانش در روند تصمیم‌گیری‌ها در این پوهنتون می‌باشد.»

دانش، مردم، ابتکار، جهانی‌شدن و صداقت پنج ارزش مهم استراتیژیک پوهنتون کاردان به شمار می‌رفت که شامل پلان استراتیژیک این پوهنتون «دیدگاه برتری» برای سال‌های ۲۰۲۱- ۲۰۲۵ می‌شد. پس از برداشتن گام‌های اولیه برای تهیه پلان جدید استراتیژیک پوهنتون کاردان و برگزاری کارگاه تعیین ارزش‌ها، هم اکنون پوهنتون کاردان گام‌های مستحکم‌تری برای نهایی‌سازی پلان استراتیژیک جدید خود می‌بردارد. روند مشوره‌گیری و رایزنی پلان استراتیژیک پوهنتون کاردان هم اکنون در جریان بوده و قرار است بزودی به پایان برسد. در روند مشوره‌گیری و رایزنی برعلاوه‌ی کارمندان و کادر علمی پوهنتون کاردان، محصلان، فارغان، سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی، تعدادی از ارگان‌های حکومتی، نهادهای رسانه‌ای و نهادهای بین‌المللی نیز دخیل بودند.

پلان جدید استراتیژیک پوهنتون کاردان قرار است در آغاز سال جدید میلادی نهایی شده و برای پنج سال آینده مسیر توسعه و انکشاف پوهنتون کاردان را در ابعاد مختلف تعیین کند.