برگزاری رقابت شبکه کمپیوتری از سوی پوهنتون کاردان

پوهنځی انجنیری و تکنالوژی پوهنتون کاردان رقابت «شبکه کمپیوتری» را برای محصلان کمپیوتر ساینس به روز سه شنبه ۲۹ میزان ۱۳۹۹، برگزار کرد که چنین فعالیت‌ها تعهد این پوهنتون را برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار افغانستان نشان می‌دهد.

رقابت شبکه سازی به محصلان این فرصت را داد تا مهارت‌های شبکه و دانش کمپیوتری خویش را در حالی که دوره لیسانس را فرا می‌گیرند، بسنجند. تیم‌های رقیب از پوهنتون‌های خصوصی و دولتی، در این برنامه شرکت کردند و برای حل چالش ها و سناریوهای آنلاین رقابت کردند.

پرسش های مرتبط با شبکه های کمپیوتری، شامل موضوعات ۳۰۱- ۲۰۰ CCNA، ارتباط داده‌ها و استراتیژی‌های شبکه بود. پس از اتمام رقابت، احمدالله عزیزی مسوول لابراتوار سیسکو ، فرخ سیر و ذبیح الله اتل، استادان کمپیوتر ساینس عملکرد تیم‌ها را ارزیابی کردند.

محصلان پوهنتون کاردان پس از ۹۰ دقیقه رقابت، به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند. این برنامه به عنوان یک فرصت عالی آموزشی برای محصلان جهت استفاده از مهارت‌های کمپیوتری و شبکه‌ای خود هنگام آماده شدن برای ورود به بازار کار توصیف شد.

پوهنتون کاردان دستیابی به اهداف توسعه پایدار را برای محصلان، جامعه و در نهایت موفقیت آینده این پوهنتون امر لازم می‌پندارد. بنابراین، این پوهنتون فعالیت های آموزشی گسترده‌ای را که برای عموم مردم و محصلان کمپیوتر ساینس از سراسر پوهنتون‌ها برای یکجا سازی آموزش اهداف توسعه پایدار و دستیابی به هدف چهارم: آموزش با کیفیت در افغانستان آغاز می‌شود.

برای دریافت معلومات بیشتر در مورد برنامه‌های توسعه پایدار پوهنتون کاردان به لینک زیر مراجعه کنید:
www.kardan.edu.af/sustainability