جلسه معلوماتی در مورد برنامه های پایداری و تاثیرات رده بندی در میان پوهنتون های تاثیرگذار 2021


دفتر مشارکت و برنامه های پایداری پوهنتون کاردان جلسه معلوماتی را پیرامون برنامه های پایداری و قرار گرفتن در رده بندی پوهنتون های تأثیرگذار 2021 برای کارمندان بخش علمی، به روز دوشنبه 27 اسد 1399 برگزار نمود.

هدف اصلی این گردهمایی آگاهی بخشی به کارمندان در مورد اهداف توسعه پایدار ملل متحد (SDG) و برنامه پوهنتون کاردان برای رده بندی پوهنتون های تأثیرگذاری 2021 بود.

نمایندگان دفاتر تحقیق و توسعه، تضمین کیفیت، امور بین الملل و همکاری های استراتژیک، روسای پوهنځی ها و هماهنگ کننده برنامه های پوهنتون کاردان در این جلسه شرکت داشتند.

پوهنتون کاردان به عنوان اولین نهاد تحصیلی افغانستان در رده بندی پوهنتون های تأثیرگذاریTimes Higher Education (THE) و در میان 601+ پوهنتون معتبر جهان با تأثیرگذاری در سه حوزه مشخص: تحقیق، دستیابی به کار و نظارت قرار گرفته است.

پوهنتون کاردان در سال جاری برای چهار هدف سازمان ملل متحد SDG درخواست می‌کند که هدف اول «محو فقر»، هدف چهارم «آموزش با کیفیت»، هدف هشتم «کار مناسب و رشد اقتصادی» هدف هفدهم «مشارکت برای اهداف» می‌باشد.

معاون علمی، روسای پوهنځی ها و اعضای هئیت علمی تعهد کامل خود را برای قرار گرقتن در رده بندی پوهنتون های تأثیرگذار در سال 2021 نشان داده ابزار نمودند که برنامه های مختلف خارج از نصاب را برای تقویت برنامه های پایداری نیز در نظر می‌گیرند.