محصلان دیپارتمنت کامپیوتر ساینس پوهنتون کاردان برنامه کارآموزی را در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی آغاز نمودند


دفتر خدمات کاریابی پوهنتون کاردان 16 تن از محصلان طبقه اناث لیسانس کمپیوتر ساینس را به وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی MCIT)) برای برنامه کارآموزی یک ماهه تحت عنوان «توانمندسازی زنان در عصر دیجیتال» معرفی کرد.

داوطلبان نخستین مصاحبه را با موفقیت پشت سر گذاشتند و به اشتراک در محفل «شروع کار» که توسط وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی MCIT)) برگزار شده بود، دعوت شدند. محصلان چهار پوهنتون دیگر (کابل، کاتب، ابن سینا و پولی تکخنیک) نیز بخشی از این برنامه بودند. این محفل به تاریخ 21 قوس 1398 در هوتل کابل استار برگزار شد.

در این محفل، آقای امجد خان آمر دیپارتمنت کمپیوتر ساینس و آقای امین حکیمی مدیر دفتر خدمات کاریابی، نمایندگان پوهنتون کاردان بودند.

همچنان محصلان فرصتی برای دیدار با داکتر هادی هدایتی، معین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان را داشتند. وی از حضور محصلان پوهنتون کاردان در چنین برنامه هایی قدردانی کرد.

همچنان کارآموزان شرکت کننده از حضور در برنامه ابراز خرسندی کردند. سدیه یکی از محصلان دیپارتمنت کمپیوتر ساینس گفت: «کار در وزارت دولتی فرصتی ارزشمند برای کسب دانش عملی در مورد نحوه عملکرد این موسسات است». آرزو یکی دیگر از دانشجویان محصلان این دیپارتمنت گفت: «این برنامه کمک بزرگی به پیشرفت در عرصه کاری ما خواهد کرد».

کارآموزان با محیط کاری و بخش‌های مختلف وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی MCIT آشنا شده، آموزش می‌بینند و امیدواریم در پایان برنامه کارآموزی منحیث کارمند مقرر شوند.