پوهنتون کاردان سمیناری را پیرامون بهره وری انرژی در ساختمان ها برگزار نمود


دپیارتمنت انجنیری سیول پوهنتون کاردان سمیناری را پیرامون بهره وری انرژی در ساختمان ها که توسط آقای محمد عمر تیموری هماهنگی شده بود، برگزار نمود.

هدف از راه اندازی این سمینار، به طور کلی آشنا شدن محصلان انجنیری سیول با مفهوم استفاده مؤثر از انرژی و تأثیر مثبت آن بر جامعه بود.

کسب اطلاعات در مورد بهره وری انرژی ساختمان ها از دیدگاه انجنیری یک سرمایه اساسی برای محصلان بود که به عنوان متخصصان جوان نقش مهمی در توسعه شهرهای سراسر افغانستان در آینده خواهند داشت.

یكی از عوامل مهم مورد بحث در سمینار، بهره مندی از بهبود بهره وری انرژی بود كه به نوبه خود هزینه های انرژی را از جمله دیگر مزایای آن كاهش می دهد. میکانیسم های دیگر برای استفاده از انرژی، تمرکز روی عایق کاری، انتخاب سیستم تهویه مناسب و استفاده از تجهیزات معتبر است.

یکی از محصلان شرکت کننده گفت: «بهره وری انرژی فرصت هایی را برای صرفه جویی در هزینه، کاهش انتشار گازهای گل خانه ای به اقلیم و همچنان محافظت از محیط زیست را تا حد زیادی فراهم می کند».

آقای تیموری گفت: «کابل یکی از شهرهای به سرعت در حال رشد در منطقه است و چالش هایی که با آن روبرو هستیم به ویژه در استفاده از منابع انرژی، در این رشد تدریجی بسیار گسترده است».

پوهنتون کاردان برای رشد و توانمند سازی افکار محصلان خود و کمک به آنها در آشنایی با موضوعات مختلف در حوزه مطالعاتی شان، چنین برنامه های را در سطح پوهنتون برگزار می کند.