مناظره کنندگان پوهنتون کاردان در رقابت مناظره ملی می درخشند


نهاد اندیشه‌وران (APT) رقابت های مباحثه هزاره ملی2019 MNDT)) را به روز های 6 و 7 جدی 1398، درپوهنتون پولی تخنیک کابل افغانستان برگزار کرد.

بیش از پنجاه تیم از پوهنتون های مختلف از جمله پوهنتون کابل، پوهنتون کاردان، پوهنتون پولی تخنیک، پوهنتون آمریکایی افغانستان، پوهنتون بلخ و پوهنتون سمنگان در این مسابقات شرکت کرده بودند.

در این رقابت ها، پوهنتون کاردان ده تیم و یک کرسی داوری به سرپرستی خانم حسینا نصری رهبر انجمن مناظره پوهنتون کاردان را اختیار کرد.

این رقابت ها با برگزاری یک چهارم نهایی برگزار شد که در آن شانزده تیم به رقابت پرداختند، یک دور نیمه نهایی با هشت تیم و دور نهایی که چهار تیم در یک سالن مشترک به رقابت پرداختند.

چهار تیم از پوهنتون کاردان در به مرحله نیمه نهایی و دو تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند که در این مرحله به ترتیب مقام های 2 و 3 را کسب کردند. در همین حال، آقای ادریس قادری یکی از فینالیست های این رقابت ها از دیپارتمنت کمپیوتر ساینس، جایزه دومین سخنران برتر این رقابت ها را دریافت کرد.

دکتر امیرزاده احمدزی آمر پوهنځی انجنیری و تکنالوژی گفت: «هدف ما این است که علاوه بر مهارت های فنی، محصلان باید تفکر عقلانی خود را توسعه دهند و توانایی های خود را برای بحث در مورد موضوعات فعلی و داغ تقویت کنند. بنابراین، ما محصلان خود را به شرکت در رقابت های علمی ملی و بین المللی در رشته های مختلف تشویق می کنیم و مصمم هستیم این شیوه ها را ادامه دهیم».

محمد ادریس قادر محصل دیپارتمنت کمپیوتر ساینس گفت: «از زمانی که محصل سمستر دوم بودم در سخنرانی می‌کردم و این تأثیر مثبتی بر فعالیت تحصیلی من گذاشت. من در رقابت های مناظره هزاره قهرمانیMNDC) ) موفق به کسب دو قهرمانی بحث و تبادل نظر شدم و جایزه بهترین سخنران را دریافت کردم. مناظره باعث افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس یادگیرنده می شود. همچنان روش‌های یادگیری جذاب، دقیق و تفکر انتقادی را فراهم می‌کند».

رقابت های مباحثه هزاره ملی2019 بر ترویج هدف شانزدهم از اهداف جهانی (صلح ، عدالت و نهادهای قدرتمند) در سراسر جهان متمرکز شده است.