میرویس نهضت رئیس اجرایی پوهنتون کاران، در چهاردهمین کنفرانس سالانه شبکه جهانی نهاد های تحصیلی اداره تجارت (GBSN) در لیسبون، پرتقال شرکت کرد


کنفرانس شبکه جهانی نهاد های تحصیلی اداره تجارت به میزبانی دیپارتمنت تجارت و اقتصاد پوهنتون نووا از تاریخ 15 الی 17 عقرب 1398 برگزار شد. در این کنفرانس آمرین دیپارتمنت تجارت، متخصصان و مقامات دولتی از سراسر جهان شرکت نموده و پیرامون تأثیر دیپارتمنت های تجارت در اقتصاد و جامعه بحث و سؤالات بسیار مهم را مطرح کردند. اول، اینکه دیپارتمنت های تجارت چگونه موقعیت و خدمات خود را در برابر نقش جدید تجارت و جامعه تغییر دهند؟ دوم، کدام روشهای تاثیر گزار توسط دیپارتمنت های تجارت مورد استفاده قرار می گیرد و مزایا و کاستی های آنها چیست؟ در آخر، چگونه باید سیستم رتبه بندی فعلی تغییر یابد تا نقش گسترده تری از دیپارتمنت های تجارت در اقتصاد و جامعه را به خود اختصاص دهد؟

پوهنتون کاردان افتخار دارد که یگانه عضو شبکه جهانی نهاد های تحصیلی اداره تجارت از افغانستان است. همچنان پوهنتون کاردان می خواهد مشارکت خود را با پوهنتون های بین المللی و شبکه های جهانی گسترش دهد تا مهارت ها، ایده ها و دانش را تبادل نماید و بتواند برنامه ها را به گونه ای طراحی کند که بهترین پاسخگو به نیازهای اصلی جامعه ما باشد.

شبکه جهانی نهاد های تحصیلی اداره تجارت با هدف ایجاد روابط، ارائه تجربه مفید و ایجاد دانش جدید از طریق همکاری اعضای خود به منظور تبدیل آموزش مدیریت به مسئولیت اقتصادی و اجتماعی است. شبکه جهانی نهاد های تحصیلی اداره تجارت با پوهنتون های عضو خود همکاری می کند تا فرصت هایی را برای مبادلات بین المللی فراهم کند تا دیپارتمنت ها و محصلان را غنی سازد. همچنان شبکه جهانی نهاد های تحصیلی اداره تجارت دانش و مرزی را به اشتراک می گذارد و به اشتراک گذاری محتوا مربوط به توسعه مدیریت جهانی و چالش های کارآفرینی می پردازد.