جلسه معلوماتی پیرامون برنامه فولبرایت برای محصلان و فارغان برگزار شد.


جلسه معلوماتی پیرامون برنامه فولبرایت برای محصلان و فارغان برگزار شد.

دفتر روابط با فارغان و جندر پوهنتون کاردان با همکاری مرکز مشاوره دهی تعلیمی کابلKEAC به تاریخ 16 دلو 1398 جلسه معلوماتی یک روزه را پیرامون چگونگی آماده گیری برای برنامه فولبرایت ایالات متحده برای محصلان ترتیب داد.

هدف این جلسه بررسی کلی برنامه فولبرایت بود. همچنان به محصلان شرکت کننده، در مورد اصول، الزامات و چگونگی به حداکثر رساندن شانس شان برای برنده شدن در در این بورسیه کمک کرد. شرکت کنندگان شامل فارغ التحصیلان و محصلان سمستر آخر تمام برنامه ها بودند.

جلسه توسط آقای خالد كاریاب، پژوهشگر برنامه فولبرایت ارائه شد وی هم اكنون به عنوان مشاور تعلیمی آمریكا در مرکز مشاوره دهی تعلیمی کابل KEAC مشغول به كار است. وی در جریان صحبت هایش، داستان موفقیت خود و مبارزاتی را که در هنگام دریافت بورس تحصیلی فولبرایت داشت، به اشتراک گذاشت.

یک تن از محصلان که در این برنامه شرکت کرده بود گفت: «ما واقعاً از تلاش های پوهنتون کاردان برای برگزاری چنین جلسات آموزنده ای که می توانیم از تجربیات پژوهشگران بیاموزیم و خود را برای چنین بورس تحصیلی معتبر آماده کنیم، قدردانی می کنیم».

در پایان، محصلان سوالات خود را پرسیدند . آقای کاریاب به سوالات آنها پاسخ داد. همچنان تیم مرکز مشاوره دهی تعلیمی کابل KEAC از محیط پوهنتون دیدار و از استقبال پوهنتون کاردان قدردانی کرد و ابراز تمایل کرد که در آینده جلسات بیشتری برگزار کنند.