مجلس هیئت رهبری پوهنتون کاردان با نماینده های محصلان

پوهنتون کاردان به تاسی از فیصله شورای محترم رهبری وزارت تحصیلات عالی زمینه اسمترار دروس محصلان را با استفاده از امکانات معاصر تکنالوژی معلوماتی و راه اندازی سیستم آموزشی انلاین فراهم کرده است. استفاده از سیستم مدیریت آموزشی (LMS) و به کارگیری از نرم افزار زوم (ZOOM ) برای تدویرصنوف انلاین از ابتکارات منحصربه فرد این نهاد بوده که محصلان را قادرساخته است تا بدون هیچ نوع چالش و مشکل به صنوف و مواد درسی از راه دور دسترسی داشته باشند.

هیئت رهبری پوهنتون کاردان یکجا با اعضای هیئت علمی که درراس رئیس پوهنتون محترم روئین رحمانی و معاون علمی محترمه مینه رحمانی قرار داشتند مجلس را با نماینده های محصلان به صورت انلاین برگزار و دررابطه به موثریت سیستم آموزشی انلاین و روند ادامه دروس صحبت کردند.

درمجلس یاد شده استفاده از سیستم آموزشی انلاین بادرنظرداشت شرایط موجود یگانه گزینه عنوان شده که سایر پوهنتون های معتبرجهان مثل هارورد واستانفورد نیز از آن استفاده میکنند.

محترم روئین رحمانی تاکید نمود که پوهنتون کاردان متعهد است تا دراین برهه حساس برعلاوه کمک های مالی که سالانه چهل میلیون افغانی میشود سایرتدابیرحمایوی را درخصوص فیس آنعده محصلان که با مشکلات عدیده مالی روبرو اند اتخاذ و عنقریب عملی سازد.

وی تاکید نمود که استمرار دروس از طریق انلاین برای زمان محدود بوده و با ختم معضله ویروس کرونا صنوف به شکل عادی برگزارخواهد شد.

نماینده های محصلان ضمن اینکه از ابتکارپوهنتون کاردان برای فراهم سازی ادامه دروس از طریق انلاین استقبال نمودند، تاکید داشتند که انقطاع دروس به نفع آنها نبوده و تلاش خواهند ورزید تا در بلند بردن سطح موثریت سیستم آموزشی انلاین از طریق شریک ساختن نظرات و پیشنهادات شان همکاری لازم را نمایند