هیئت عالی رتبه وزارت تحصیلات عالی از امکانات و سهولت های پوهنتون کاردان در بخش تکنالوژی معلوماتی بازدید نمود

هیئت عالی رتبه وزارت محترم تحصیلات عالی که شامل داکتر عمر خاوری مشاور امور اکادمیک وزارت تحصیلات عالی، شکریه جمال رییس تکنالوژی معلوماتی و شماری از استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون کابل بود، به روز دوشنبه 26 حوت 1398 از پوهنتون کاردان به منظور فراهم سازی آموزش به صورت آنلاین، امکانات و سهولت های که این پوهنتون در نظر گرفته دیدار و با هیئت رهبری پوهنتون کاردان تبادل نظر نمودند.

در آغاز این جلسه آقای میرویس نهضت رییس اجرایی پوهنتون کاردان، معلومات پیرامون امکانات و تسهیلات پوهنتون کاردان در عرصه تکنالوژی معلوماتی ارائه نمود. سپس خانم مینه رحمانی، معاون علمی پوهنتون کاردان در مورد بخش های سیستم مدیریت آموزش (LMS) و سیستم مدیریت معلومات (MIS) پوهنتون کاردان نیز معلومات مفصل برای هیئت وزارت تحصیلات عالی ارائه کردند.

آقای رویین رحمانی، رییس عمومی پوهنتون کاردان گفت: «ما میدانیم که در شرایط قرار داریم که محصلان نمی توانند به پوهنتون حاضر شوند اما ما نهایت تلاش خود را میکنیم تا با استفاده از تکنالوژی نوین، زمینه دسترسی دروس را به صورت آنلاین بری محصلان خویش فراهم سازیم».

داکتر عمر خاوری گفت: « در مقایسه با ممالک دیگر منطقه، افغانستان به دلیل جنگ های چندین ساله در عرصه تحصیلات عالی عقب مانده و نباید بیشتر از این عقب بماند. ما باید با استفاده از روش های مختلف تلاش نماییم تا نهاد های تحصیلی بتوانند به دروس شان رسیدگی کنند و اینکه پوهنتون کاردان در این پیشگام شده است تا دروس این پوهنتون را به صورت آنلاین ادامه دهد اقدام قابل تحسین است».

در ادامه آقای قیس محمدی، آمر دیپارتمنت اقتصاد پوهنتون کاردان سمیینار پیرامون چگونگی دروس آنلاین، ارائه کرد.

در همین حال، هیئت وزارت تحصیلات عالی سوالات و نظرات را که داشتند با رهبرای پوهنتون کاردان شریک ساختند.

در حاشیه این برنامه هیئت وزارت تحصیلات عالی ضمن قدردانی از تلاش های پوهنتون کاردان در راستای فراهم سازی آموزش آنلاین برای محصلان این پوهنتون و اینکه با تطبیق این پروسه پوهنتون کاردان می تواند منحیث الگو برای نهاد های تحصیلی دیگر باشد، از بخش های مختلف چون استدیو ژورنالیزم، کتابخانه، لابراتوار ها، محکمه تمثیلی و سایر بخش های پوهنتون نیز دیدار نمودند.

جلسات و تبادل نظر میان وزارت تحصیلات عالی و پوهنتون کاردان به منظور پیشرفت هر چه بهتر روند آموزش آنلاین جریان دارد و پوهنتون کاردان در تلاش است تا از تمام امکانات خود در این راستا استفاده نماید.