پوهنتون کاردان از روز جهانی زن تجلیل نمود

پوهنتون کاردان در همکاری با لیسه اناث کاردان از روز جهانی زن، به تاریخ ۱۸ حوت ۱۳۹۸ طی یک برنامه با شکوه تجلیل کرد. در این برنامه خانم مینه رحمانی، معاون علمی پوهنتون کاردان، مریم سادات مدیره مکتب بین المللی کاردان، خانم ذکیه عابدی، آمر نظارت حوزه دهم تعلیمی، کارمندان و استادان لیسه کاردان حضور داشتند.

خانم رحمانی خطاب به زنان که در برنامه حضور داشتند گفت: «زنان از سال ۲۰۰۱ تا حال پیشرفت های چشمگیری را در زمینه های مختلف زندگی داشته اند. صدها دختر به مکاتب و پوهنتون ها راه یافتند و زنان توانسته اند در کسب و کار، آموزش، کارآفرینی و موارد دیگر موفقیت های بیشتری کسب کنند».

وی افزود با این حال، زنان هنوز در جامعه سنتی افغانستان با چالش های زیادی روبرو هستند. با این حال، زنان توانسته اند از طریق سخت کوشی و مقاومت، بر جامعه غلبه کنند و تأثیر مثبتی در جامعه داشته باشند.

همچنان خانم ذکیه عابدی ضمن اینکه روز جهانی زن را تبریک گفت افزود: «امروز روز همبستگی زنان است و ما خوشحال استیم که زنان افغان توانسته اند جایگاه خود را در جامعه ثابت کنند و با چالش هایی که روبرو هستند مبارزه کنند و امیدوار استم تا در آینده نه چندان دور هیچ زنی از تحصیل در جامعه محروم نباشد».

پوهنتون کاردان همچنان برای تجلیل از زنان الهام بخش این پوهنتون که با در طول سالهای متمادی، در رشد دانش و نوآوری نقش مهمی در جامعه افغانستان داشته اند، بخش ویژه ای را در وبسایت خود ایجاد نموده استwww.kardan.edu.af/march8