پوهنتون کاردان میزبان کارگاه آموزشی زنان در رسانه بود

پوهنتون کاردان در همکاری با نهاد نسل مثبت (G+)، انستیتوت Français d'Afghanistan (IFA)، امور فرهنگی سفارت فرانسه، نهاد حامی از رسانه آزاد افغانستان - نی، و کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان کارگاه آموزشی دو و نیم روزه را از تاریخ ۱۴ الی ۱۶ دلو ۱۳۹۸ تحت عنوان «زنان در رسانه» برگزار کرد.

دو روز اول این کارگاه در شعبه پروان دو پوهنتون کاردان و روز آخر این برنامه در انستیتوت (IFA) بود.

در مرحله اول این برنامه، آموزشهای دو روزه پیرامون موضوعات مختلف روزنامه نگاری و بازارهای رسانه دایر گردید. به دنبال آن یک میزگردی نیم روزه با تمرکز بر فرصت ها و چالش های مشارکت زنان رسانه‌ای در انستیتوت (IFA) برگزار شد. این میزگرد برای حمایت و قدردانی از زنان فعال در رسانه ها و توانمندسازی و الهام بخشیدن به محصلان روزنامه نگاری در افغانستان برنامه ریزی شده بود.

احمد صدام سیام پناه یکی از محصلان و عضو انجمن علوم سیاسی پوهنتون کاردان گفت: «این برنامه فرصتی عالی برای فارغان و محصلان دوره لیسانس خبرنگاری بود که 40 محصل طبقه اناث از چهار ولایت در آن شرکت کرده بودند». وی در ادامه افزود «هدف اصلی این برنامه الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه برای زنان خبرنگاردر آینده است و از پوهنتون کاردان بخاطر فراهم سازی چنین برنامه ها تشکر و قدردانی می نماییم».