دیپارتمنت اقتصاد پوهنتون کاردان میزبان یک مهمان سخنران پیرامون " توسعه رهبران با استفاده از ساختار کنترول " بود.

دیپارتمنت اقتصاد پوهنتون کاران میزبان سخنرانی رئیس و بنیانگذار مشاوره بلوم افغانستان ، آقای کریس لی پیرامون بحث رهبری بود. سخنران اصول رهبری را به اشتراک گذاشت و از نمونه هایی از کتاب کاپیتان دیوید مارکت با عنوان «کشتی را دور بزنید» کتاب مجله ثروت را با عنوان « بهترین راهنما که چگونه مدیران می توانند در زمینه تفویض ، آموزش و رانندگی اجرایی بی عیب و نقص داشته باشند.»

آقای لی درمورد اسطوره های مختلف در مورد چگونگی عملکرد رهبران خوب و تعریف مجدد از آنچه که رهبری به نظر می رسد ، پرداخت. وی گفت: « رهبری باید به معنای کنترل کردن باشد نه کنترل و ایجاد رهبری و نه پیروان.» وی تأکید کرد که ما به عنوان رهبر نباید مردم را به این سوق دهیم که صرفاً «کار خود را انجام دهند» بلکه «کار خود را فکر کرده انجام دهد» و امکانات را در محیط کاری فراهم کنند.
وی همچنین مفهوم پله های کنترل یا (پله های رهبری) را معرفی کرد. ابزاری عملی برای کمک به رهبران برای تغییر مکالمات پیرامون خود و پیروان را به یک نیروی کار و اعضای هوشمند ، پرشور و خلاق تبدیل می کند که همگی درهر موفقیت که در سازمان دارند موفق هستند.

آقای لی با اظهار نظر درباره مشارکت محصلان در جلسه ، خاطرنشان کرد: « محصلان کاردان همچنان با سؤالهای بزرگ و مایل به درک من نه تنها اصول بلکه چگونگی بکارگیری آنها در زندگی خود را تحت تأثیر قرار می دهند. من از هر بار تدریس یا آموزش درپوهنتون کاردان لذت می برم ، زیرا می دانم محصلان درگیر موضوع خواهند شد و آماده یادگیری هستند.»

آقای کریس لی یک استراتژیست تجاری است که با مدیر عاملان ، مدیران و کارآفرینان برای رشد مشاغل خود ، در درجه اول از طریق مربیگری شخص به فرد ، همکاری می کند. کریس پس از گذراندن بیش از یک دهه فروش و عملیات برای سازمان های بزرگ چند ملیتی ، از تخصص خود برای بهره مندی از مردم و اقتصاد افغانستان استفاده کرد. کریس علاوه بر معاون و رئیس بنیانگذار مشاوره بلوم افغانستان ، در بازاریابی موفق و برندسازی موفق در ایالات متحده شریک است.
کریس از سال 2017 در افغانستان مشغول به کار است و پیش از این با پوهنتون کاردان برای آموزش کارآفرینان در مهارت های عملی برای راه اندازی مشاغل موفق همکاری کرده است.

پوهنتون کاردان همواره در تلاش است که سمینار های آموزشی را پیرامون موضوعات مختلف برای محصلان برگزار کند. تا محصلان بتوانند از تجارب کادر های ملی و بین المللی در زمینه تحصیلات خود استفاده کنند.