بازدید محصلین پوهنځی های مختلف پوهنتون کاردان از قصرهای ریاست جمهوری و آرشیف ارگ

افغانستان از تاریخ کهن و سرشار از فدا کاری و حُریت برخوردار بوده، زمامداری های مختلف، تحولات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی را سیر نموده است و جنگ چند دهه همه چیز را در کشور ویران نمود. بدون شک آثار تاریخی و فرهنگی که نماد هویت و تمدن این مرز بوم می باشد، نیز صدمه دیده که خوشبختانه در اثر سعی وتلاش محمد اشرف غنی ریس جمهور کشور این اسناد تاریخی دوباره احیا میگردند و در زمرۀ میراث های فرهنگی افغانستان به حساب میشوند.

با وجود اینکه ارگ ریاست جمهوری یک مکان سیاسی است در پهلوی آن به جایگاه فرهنگی مبدل شده و محل تفاهم، گفت و شنود و بازدید استادان پوهنتون، محصلین و محققین قرار گرفته و برعلاقمندی فرهنگیان افزوده، فاصله ها را کوتاه نموده است. آرشیف ارگ یک نهادیست که هر بیننده را به تاریخ و فرهنگ آشنا ساخته، احساس، علاقمندی، دلسوزی و همدردی را در قبال مردم و کشور به وجود میآورد و تلاش میورزد تا یک منبع معتبر برای تحقیقات علمی قرار گیرد. به همین منظور شماری از محصلان فاکولته های مختلف پوهنتون کاردان از قصرهای ریاست جمهوری و آرشیف ارگ دیدن نمودند که این بازدید جواب بر سوالاتی بود که همیشه در ذهن شان خطور میکرد و از سوی دیگر زمینه تفاهم، اخذ معلومات و سیر علمی برایشان مهیا گردید.

در این بازدید محصلان فرصت یافتند تا با ریس جمهور کشورملاقات نمایند. رییس جمهور محصلان را به زحمت و پشتکار در تحصیلات شان تشویق نمود و از آنها خواست برای آینده خود و کشور صادقانه تلاش نمایند.