راه اندازی محکمه تمثیلی رقابتی برای محصلان رشته حقوق پوهنتون کاردان

پوهنتون کاردان در نظر دارد تا همه ساله میان محصلان رشته حقوق، محکمه تمثیلی رقابتی را تحت عنوان «محکمه تمثیلی کاردان» برگزار نماید. هدف از برگزاری این رقابت‌، قادر ساختن محصلان جهت تدویر محاکم، تحقیق روی قضایا، ارتقای مهارت‌های وکالت دفاع، رعایت شکل‌ها و تشریفات برگزاری محکمه می باشد.

این برنامه در راستای قادر ساختن محصلان برای اجرای موثرفعالیت های حقوقی پس از فراغت ترتیب شده است. روی این منظور تیم‌های محکمه تمثیلی پوهنتون کاردان برای سال ۲۰۱۹ انتخاب گردیدند.

خواجه جمشید صدیقی، آمر دیپارتمنت حقوق پوهنتون کاردان می گوید: «این برنامه فرصت خوبی برای ارتقاء استعداد‌ و مهارت‌های محصلان رشته حقوق می باشد.»

محصلان در این رقابت در دو گروپ روی قضیه فرضی مطابق تقسیم اوقات تعین شده در جریان چهار ماه تحت نظر استادان همکار فعالیت می نمایند. در اخیر طی یک نشست بزرگ توسط هیأت متشکل از متخصصان رشته حقوق مورد ارزیابی قرار گرفته و از جانب رهبری پوهنتون کاردان مورد تقدیر قرار می گیرند.

پوهنتون کاردان همواره زمینه های رقابت سالم را برای محصلان جهت رشد و ارتقای ظرفیت های علمی شان برگزار نموده که نتایج موثری را به همراه داشته است.