پوهنتون کاردان سیمینار بررسی دیدگاه‌های سیاسی اسماعیل راجی - الفاروقی را برگزار نمود

دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین الملل پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کاردان سیمینار بررسی دیدگاه‌های سیاسی اسماعیل راجی - الفاروقی، فیلسوف فلسطینی - آمریکایی را به تاریخ 18 میزان 1398 برای محصلان این دیپارتمنت در شعبه پروان دو برگزار نمود.

زاهد جلالی؛ آمر دیپارتمنت علوم سیاسی پوهنتون کاردان پیرامون دیدگاه ها و شخصیت این فیلسوف گفت: « ایشان یک دانشمند و فیلسوف – شناخته شده بودند که شهرت وسیعی در بین شخصیت های متفکر جهان دارند. الفاروقی در زمینه مقایسه ادیان سال‌های زیادی مطالعه و تحقیق نمود، که آثار تاثیر گزاری از ایشان در سراسر جهان منتشر گردیده است.»

همچنین، آقای جلالی در باره زندگی، شخصیت، فلسفه های سیاسی و دیدگاه‌های قبلی ایشان پیرامون عربیسم و اینکه چگونه سایر دیدگاه‌ها ریشه در توحید داردند، برای اعضای اشتراک کننده در این سیمینار معلومات مفصل ارایه نمود.

تمرکز این سیمینار بالای دیدگاه الفاروقی در باره «امت گرایی» که مفهوم دولت – ملت را رد میکند و بجای آن این نظریه را جایگزین نظم جهانی می پندارد، بود.

اسماعیل راجی الفاروقی در سال 1921 در فلسطین متولد گردید و در سال 1986 در ایالات متحده آمریکا دیده از جهان فروبست. وی در بخش فلسفه دارای مدرک دکتورا بوده و در پوهنتون های معتبر کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی در رشته های فلسفه و اسلامیت تدریس نموده است.

پوهنتون کاردان همواره با تدویر این سیمینارها می خواهد تا محصلان، دید وسیع‌تری نسبت به شخصیت‌های متفکر جهان کسب نموده و در جریان دوره تحصیلی خویش بتوانند آشنایی کامل با نظریات اندیشمندان و شخصیت‌های نامور معاصر حاصل نمایند.