سفر علمی محصلان پوهنتون کاردان به پوهنتون اورال فدرال کشور روسیه

پوهنتون کاردان به ادامه ایجاد تسهیلات موثر برای محصلان خویش، این‌بار به تعداد 9 تن از محصلان رشته‌های مختلف این پوهنتون را به هدف اشتراک در برنامه آموزشی که از سوی پوهنتون اورال فدرال برگزار می‌گردد اعزام نمود.

این سفر علمی به ابتکار عمل دفتر همکاری‌های استراتژیک و امور بین‌المللی پوهنتون کاردان از تاریخ 25 سنبله الی 6 میزان سال 1398 خورشیدی برای رشد و توسعه فکری محصلان این پوهنتون در تفاهم با پوهنتون اورال فدرال ، راه اندازی گردیده است.

مصارف مالی این سفر را پوهنتون کاردان به عهده گرفته است تا این محصلان بتوانند با اشتراک در این برنامه آموزشی از لحاظ علمی دست آوردهای موثرتری را با خود به همراه داشته باشند.

مسیح الله عزیزی، محصل رشته اداره تجارت پوهنتون کاردان که یکی از اشتراک کنندگان این برنامه آموزشی می‌باشد می‌گوید: «پوهنتون کاردان با راه اندازی این سفر برای ما کمک بزرگی کرده است. در این سفر ما می توانیم تبادل فرهنگی با سایر محصلان داشته باشیم و نظریه‌های جدید علمی را مبادله نماییم، تشکر از پوهنتون کاردان.»

در همین حال، خواجه عبدالله صدیقی؛ محصل رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل پوهنتون کاردان که در این سفر آموزشی اشتراک نموده در این‌باره چنین ابراز نظر می‌نماید: «این سفرها می تواند برای انکشاف فکری محصلان بسیار زیاد مفید واقع شود. پوهنتون کاردان همیشه تلاش نموده تا برای محصلان خود بهترین امکانات آموزشی را مهیا نماید که این سفر مثال خوبی از تلاش‌های این پوهنتون برای زمینه سازی آموزش‌های وسیع فرا صنفی برای محصلان این نهاد می‌باشد.»

پوهنتون اورال فدرال (UrFU)یکی از پوهنتون‌های معتبر علمی در کشور روسیه می باشد که جهت پیشبرد سیاست های تحقیقاتی و علمی این کشور در شهر یکاترینبورگ موقعیت دارد. این پوهنتون در بخش تحقیقات و فناوری فعالیت داشته و یکی از بهترین مراکز تحقیقات علمی کشور روسیه محسوب می شود و نقش مهمی در پرورش نخبگان علمی کشور روسیه دارد.

پوهنتون کاردان جهت اعزام محصلان خویش در کنفرانس‌ها و برنامه‌های آموزشی بیرون مرزی همواره اقدام نموده است و می کوشد تا این برنامه ها در آینده نیز ادامه یابد، تا شرایط بهتر آموزشی برای محصلان فراهم گردد.