برگزاری هفتمین دور جشن فراغت محصلان پوهنتون کاردان

پوهنتون کاردان به تاریخ 17 اسد سال 1398 خورشیدی، هفتمین دور جشن فراغت محصلان مقطع ماستری و لیسانس خویش را در قصر پغمان با حضور اعضای رهبری وزارت تحصیلات عالی، هیت رهبری پوهنتون کاردان، شخصیت های علمی، استادان و خانواده های فارغ التحصیلان برگزار نمود.

در این محفل حدود 403 تن محصل ( 117 ماستر و 286 لیسانس) پس از سپری نمودن دوره های تحصیلی در مقاطع لیسانس و ماستری فراغت شان را جشن گرفتند.

محفل با پخش سرود ملی و تلاوت آیات کلام الله شریف آغاز گردید و محترم روئین رحمانی؛ رییس و بانو مینه رحمانی؛ معاون علمی پوهنتون کاردان همراه با محترم پوهندوی محمد امیر کامه وال؛ رییس پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی وزارت تحصیلات عالی ج .ا .ا زنگ افتتاح محفل را نواختند.

محترم روئین رحمانی در بخشی از سخنان خویش فارغ التحصیلان را مخاطب قرار داده و تصریح نمودند:« ضمن تبریکی به مناسبت فراغت شما از این مقاطع تحصیلی، خواست ما از شما این است که در افغانستان بمانید، کشورتان بی نهایت به شما ضرورت دارد.»

پوهندوی محمد امیر کامه وال؛ رییس پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی وزارت تحصیلات عالی خصوصی نیز ضمن عرض تبریکی به فارغ التحصیلان، تصریح نمود:« خوشحال استم امروز در محفلی اشتراک کرده ام که تعداد زیادی از جوانان برای خدمت به جامعه آماده هستند، اولین بار است که پوهنتون های خصوصی همراه با پوهنتون های دولتی اعتبار آکادمیک خود را کسب میکنند و باز هم جای مسرت است که پوهنتون کاردان از آن جمله پوهنتون هایی است که نخستین بار اعتبار آکادمیک خود را با نمرات عالی بدست آورد.»

محفل با اهدای تقدیرنامه ها و لوح سپاس برای فارغ التحصیلان از سوی هیت رهبری وزارت تحصیلات عالی و پوهنتون کاردان ادامه یافت، هر محصل با احساسی سرشار از افتخار و شادمانی با گام های استوار لباس های مشکین فراغت را بر تن کرده بود و با انداختن کلاه هایشان به سوی آسمان نیلگون وطن شکوه علم و دانش را به نمایش گذاشتند.

این جشن فراغت زمانی برگزار گردید که کشور در آستانه تجلیل از یک قرن استرداد استقلال افغانستان قرار داشت و همراه با تجلیل از فراغت این دانش آموختگان، از صدمین سالگرد استقلال کشور نیز تجلیل به عمل آمد.

آقای رحمانی با خطاب به فارغ التحصیلان،افزودند:« صد سال بعد افراد دیگری که در این جایگاه قرار میگیرند و صدسالگی استقلال افغانستان را جشن بگیرند، از شما یادآوری خواهند کرد.»

به همین مناسبت پرچم پر افتخار کشور از سوی رهبری پوهنتون کاردان با حضور مهمانان و اشتراک کنندگان، در فضای سرشار از حس و غرور ملی در محوطه قصر پغمان برافراشته شد.

قابل یاد آوریست که پوهنتون کاردان از جمله پوهنتون های برتر خصوصی در سطح کشور می باشد که با کسب اعتبار آکادمیک خویش از وزارت تحصیلات عالی به عنوان چهره درخشان در فضای تحصیلات عالی کشور فعالیت دارد. این پوهنتون تا اکنون بیشتر از سی هزار محصل را در مقاطع مختلف تحصیلی فارغ نموده و به جامعه تقدیم داشته است.