رقابت پُلِ ماکارونی میان محصلان رشته انجنیری سیول برگزار شد

بیش از پنجاه محصل از سراسر دیپارتمنت انجنیری سیول پوهنتون کاردان در رقابت یک‌روزه‌ی پل ماکارونی که به تاریخ 21 دلو سال روان در تالار کنفرانس‌های این پوهنتون برگزار شد، اشتراک ورزیدند.

محصلان اشتراک کننده ابتدا پل‌های قدرتمند و هوشمند را با استفاده از ماکارونی با ظرفیت چسپندگی با طول حداقل 60 سانتی متر ساختند و سپس آن را به نمایش گذاشتند. پس از ارزیابی داوران رقابت، تیم یونیک از لحاظ شکل ظاهری منظم و تیم استار ون از لحاظ مقاومت مقام‌های نخست را کسب کردند و تقدیرنامه‌های شان را از سوی مسوولان دیپارتمنت انجنیری سیول دریافت کردند.

انجنیر گل‌الرحمن عبدالرحیم‌زی آمر دیپارتمنت انجنیری سیول ضمن خرسندی از برگزاری این رقابت نظرش را این‌گونه ابراز داشت: (این رقابت برای محصلان انجنیری سیول کمک می‌کند تا ضمن انجام کارهای عملی، اخلاق کاری انجنیری را آموخته و بیاموزند که چگونه با کار تیمی روی پروژه‌های انجنیری کار کنند. بدون شک انجنیری مسلک تیمی است و انجنیران باید با یکدیگر همکاری کرده و بشکل گروهی روی یک پروژه کار کنند.)

انجنیر عبدالرحیم‌زی در ادامه صحبت‌هایش یکی از مزایای اصلی این رقابت را ساخت پُل‌های از سوی محصلان با وزن کم ولی مقاومت بیشتر دانست که آنان را کمک می‌کند تا در آینده پُل‌های مقاوم را بنا نمایند.

هارون الرشید یکی از محصلان رشته انجنیری سیول نیز با ابراز خشنودی از برگزاری این رقابت، گفت: (این رقابت ما را کمک کرد تا طرح‌های خود را در عمل پیاده ساخته و بیشتر با توجه به نیازهای انجنیری مدرن به کارهای عملی بپردازیم.)

این رقابت برای محصلان کمک نمود تا آزمایش‌های مهندسی را انجام داده و با استفاده از خلاقیت‌ها و کار تیمی، تجربه‌ی لازم را کسب کنند. محصلان در این رقابت‌ها که در تمامی پوهنتون‌های انجنیری جهان برگزار می‌شود؛ ابتدا پُل‌ها را با استفاده از مواد اولیه ساختمانی ساخته و خود را با حوزه مهندسی آشنا می‌کنند و سپس آن را آزمایش می‌کنند تا میزان مقاومت و شکنندگی آن با مقدار وزنِ که می‌تواند بردارد، مشخص شود.