رییس پوهنتون کاردان: کسب مقام استاد برترجنوب آسیا؛ نشان دهنده حرکت کشور به سوی پیشرفت است

پوهنتون کاردان طی یک محفل با شکوه از گزینش محترم قیس محمدی کادر علمی پوهنځی اقتصاد پوهنتون کاردان به عنوان استاد برتر آسیای جنوبی تجلیل نمود. در این محفل شماری از اعضای رهبری وزارت تحصلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان، هیت رهبری پوهنتون کاردان، استادان، محصلان و تعدادی از شخصیت های علمی اشتراک ورزیده بودند.
محترم روئین رحمانی؛ رییس و بنیاد گذار پوهنتون کاردان، گزینش آقای قیس محمدی از سوی شورای اعتباردهی برای برنامه‌ها و نهادهای تحصیلی تجارت (ACBSP) دست آورد بزرگی برای جامعه آکادمیک و تحصیلات عالی در کشور خواند. وی تصریح نمود:« این دست آورد مهم بیانگر پیشرفت کشور عزیز ما می باشد».
همچنین آقای رحمانی گفت:« کسب لقب استاد برتر آسیای جنوبی از سوی قیس محمدی را که از طرف شورای اعتباردهی برای برنامه ها و نهادهای تحصیلی ( ACBSP) در میان کشورهای جنوب آسیا اعطا گردید یک دست آورد بزرگ برای کشور می خوانم، و بجاست که برای خانواده تحصیلات عالی کشور تبریکی عرض نمایم».
رییس عمومی پوهنتون کاردان؛ پیرامون کسب سند اعتبار علمی که از سوی وزارت تحصیلات عالی کشور برای پوهنتون کاردان تفویض گردید چنین یاد آوری نمود:« پوهنتون کاردان با یاری تیم متعهد وعلمی خویش با امکانات محدود و با تجربه حدود 12 ساله در سطح پوهنتون هایی قرار گرفت که دارای 70 سال تجربه بوده و امکانات وسیع را دارا می باشند. از تأسیس پوهنتون کاردان تا اکنون ما تلاش نموده ایم تا در تمام بخش ها برتری داشته باشیم و برتری جزئی از مأموریت پوهنتون کاردان محسوب می گردد».
محترم پوهندوی فیصل امین؛ رییس تقرر و ترفیعات وزارت تحصیلات عالی کشور نیز کسب مقام استاد برتر جنوب آسیا را از سوی قیس محمدی یک دست آورد بزرگ برای خانواده آکادمیک کشور دانست. در ادامه آقای امین افزود: در حال حاضر در پوهنتون های دولتی 6712 کادر علمی و در پوهنتون های و موسسات تحصیلات عالی خصوصی حدود 4000 کادر علمی مصروف تدریس می باشند، که آقای قیس محمدی از جمله 10 هزار استاد تنها از افغانستان به این مقام نایل گردیده است. که واقعا یک دست آورد بزرگ است و به همگی تبریک میگویم .
ایشان همچنین کسب سند اعتبار علمی را از سوی وزارت تحصیلات عالی برای پوهنتون کاردان تبریک گفته و پوهنتون کاردان را بخاطر فعالیت های معیاری اش محیط معیاری آکادمیک یاد آوری نمود.
آقای قیس محمدی؛ استاد برتر جنوب آسیا و کادر علمی پوهنځی اقتصاد پوهنتون کاردان در این برنامه گفت که وی به نمایندگی از افغانستان در شورای علمی اعتبار دهی اشتراک نمود و در میان 16 کشور آسیایی و 54 پوهنتون توانست لقب استاد برتر آسیا را کسب نماید. آقای محمدی اضافه نمود:« که این شورا بطور سالانه از تمام دنیا در میان 1200 نهاد تحصیلی عضو خویش رقابت استاد برتر را برگزار می نماید که براساس معیارهای مشخص از هر ساحه یک تن را به حیث استاد برتر انتخاب می نماید. وی همچنان تمنا نمود که در آینده با همکاری وزارت تحصیلات عالی کشور پوهنتون های بیشتری در این رقابت ها اشتراک نمایند و برای جامعه آکادمیک کشور افتخارات بیشتر کسب نمایند.

قابل یادآوریست که آقای محمدی جایزه استاد برتر را در کنفرانس سالانه این شورا که به تاریخ ۲۱ -۲۴ جون ۲۰۱۹ میلادی در ایالت تکزاس ایالات متحده آمریکا برگزار شده بود کسب کرد.