پوهنتون کاردان اعتبار ملی اکادمیک خود را از وزارت تحصیلات عالی بدست آورد

بعد از پنج سال ارزیابی مستمر وزارت تحصیلات عالی ج.ا.ا پوهنتون کاردان موفق شد با طی نمودن موفقانه مراحل تضمین کیفیت ، اعتبار ملی اکادمیک خود را از این وزارت بدست آورد. پروسه ارزیابی تضمین کیفیت که به ابتکار وزارت تحصیلات عالی کشور آغاز شده بود، پس از بررسی 167 پوهنتون و موسسه تحصیلات عالی دولتی و خصوصی در سه مرحله به پایان رسید و از میان تمامی پوهنتون‌ها و موسسات تحصیلات عالی فعال در افغانستان، فقط پنج پوهنتون توانستند با اخذ نمرات بلند به مرحله نهایی تضمین کیفیت رسیده و اعتبار ملی اکادمیک خود را بدست آورند که خوشبختانه پوهنتون کاردان در صدر قرار گرفت.

هیأتی از وزارت تحصیلات عالی ج.ا.ا پوهنتون‌ها و موسسات تحصیلات عالی دولتی و خصوصی را ابتدا ارزیابی و نمره‌دهی کردند که حداقل نمره کامیابی در این پروسه (85) درنظر گرفته شده بود و پوهنتون کاردان با اخذ (89.54) نمره موفق شد ضمن کسب اعتبار ملی اکادمیک خود در صدر پنج بهترین پوهنتون افغانستان نیز قرار گیرد. پروسه ارزیابی تضمین کیفیت از سوی وزارت تحصیلات عالی برای پنج سال مدار اعتبار می‌باشد و پس از پنج سال این پروسه دوباره بالای تمامی پوهنتون‌ها و موسسات تحصیلات عالی دولتی و خصوصی کشور از سر گرفته خواهد شد.

پوهنتون کاردان به روز چهارشنبه 24 اسد 1397 به منظور تجلیل از این دستاورد مهم ، محفل ویژه‌ای را برای تمامی کارمندان این پوهنتون در تالار کنفرانس‌های شعبه تایمنی برگزار کرد.در این محفل ابتدا رییس و بنیانگذار پوهنتون کاردان محترم رویین رحمانی سخنرانی کرده و این دستاورد بزرگ را برای مسوولان، استادان و کارمندان تبریک گفت. وی به تعهد کاردان برای تلاش های بیشتر به خاطر رشد سکتور تحصیلات عالی کشور و بلند بردن کیفیت تدریس تاکید کرد و هم‌چنان از کارمندان کاردان که دراین راستا مسوولانه تلاش ورزیده بودند، قدردانی نمود.

آقای رحمانی با اشاره به اهمیت این اعتبار اکادمیک گفت: (پوهنتون کاردان نخستین پوهنتون خصوصی در کشور است و امروز ما خرسند هستیم که از جمع 167 پوهنتون و موسسه تحصیلات عالی خصوصی موفق شدیم در جمع چهار پوهنتون دیگر اعتبار اکادمیک خود را پس از ارزیابی وزارت تحصیلات عالی، دریافت کنیم. حالا ما می‌خواهیم تا با تلاش‌ بیشتر، روزی در سطح منطقه نیز پوهنتون برتر باشیم.)

پوهنتون کاردان در سال 1397 علاوه بر بدست آوردن اعتبار ملی اکادمیک خود، عضویت نهادهای بین‌المللی اعتباردهی نظیر بخش تضمین کیفیت شورای علمی اعتباردهی تحصیلات عالی (CHEA)، شبکه تضمین کیفیت آسیا-پاسفیک (APQN) و مجمع توسعه نهادهای تحصیلات عالی رشته تجارت (AACSB) را نیز بدست آورده است.