محصلان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در سمیناری پیرامون روند صلح اشتراک کردند

ديپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین الملل پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کاردان سمیناری را تحت عنوان (روند صلح افغانستان: گذشته و چشم انداز آینده) به تاریخ 19 جدی سال 1397 خورشیدی در اتاق کنفرانس‌های شعبه پروان دو برگزار کرد.

در این سمینار ابتد چند آیه‌ی از کلام الله مجید توسط قاری ضیاالرحمن شیرزاد تلاوت شد و سپس آقای زاهد جلالی آمر دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پوهنتون کاردان به سخنرانی پرداخته و آقای مشتاق رحیم سخنران برنامه را برای محصلان به معرفی گرفت.

آقای مشتاق رحیم که هم اکنون علاوه بر فعالیت‌های سیاسی خود، استاد برنامه ماستری روابط بین‌الملل پوهنتون کاردان نیز است، در مورد روند صلح و شیوه‌های مذاکرات صلح در جوامع به بحث پرداخت. وی با تاکید بر اهمیت صلح، روند صلح را یک نیاز اساسی مردم افغانستان دانسته و بر نقش جوانان در این روند تاکید کرد.

محصلان در این سمنیار آموزشی نظریات و دیدگاه‌های خود را منحیث قشر جوان و تحصیل کرده‌ی کشور با حاضرین به اشتراک گذاشته و سوالاتِ را نیز از سخنران برنامه پرسیدند. آقای زاهد جلالی در پایان برنامه به پاس زحمات و تلاش‌های آقای رحیم در راستای برگزاری این سمینار، تقدیرنامه‌ای را به نمایندگی از پوهنتون کاردان برای شان اعطا نمود.

دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پوهنتون کاردان در تلاش آن است تا دانش لازم در مورد اندیشه ها، نظریه های سیاسی و تحولات منطقه ای و بین المللی را برای محصلان ارایه نماید تا آنها ضمن داشتن دانش لازم سیاسی، آشنایی و فهم از مسایل سیاسی روز، بتوانند قدرت تحلیل خویش در این حوزه را نسبت به مسائل سیاسی داخلی و بین المللی افزایش دهند.