جشنواره توسعه‌دهندگان یا “DevFest” در پوهنتون کاردان برگزار شد

پوهنتون کاردان به روز پنجشنبه 8 قوس سال 1397 میزبان نخستین جشنواره توسعه دهندگان در افغانستان که توسط گروپ توسعه‌دهندگان گوگل یا (Google Developers Group) برگزار شد، بود.

در این جشنواره که بیش از بیست محصل و فارغ رشته کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان نیز حضور داشتند، بیش از 200 توسعه دهنده، برنامه‌ساز و کارشناس تکنالوژی اشتراک کردند. متخصصان تکنالوژی پیرامون توسعه ویب، طراحی UI/UX و توسعه نرم‌افزار به صحبت پرداخته و کارگاه‌های آموزشی را در چهار بخش Android Track، Firebase، Web Development و Flutter برای اشتراک کنندگان از بخش‌های مختلف تکنالوژی راه‌اندازی کردند.

در این جشنواره در کنار راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی، حسیب الله صاحب‌زاده توسعه دهنده نرم‌افزار در شرکت (Quintly GmbH) واقع آلمان، شیرشاه رحیم رییس تولیدات و برنامه‌های کابردی فکری یا Intellectual Applications and Products، مصطفی الکوزی توسعه دهنده نرم‌افزار در نهاد نت لینکس، نیاز محمد خیری بنیانگذار نخستین مجله تکنالوژی زیر نام (ZerOne) در افغانستان، یما رامین رییس شرکت چندین‌ملیتی NIIT در هند و مرسل غوری یک تن از محصلان پوهنتون کابل به صحبت پرداختند.

این جشنواره که راس ساعت 8:00 صبح روز پنجشنبه آغاز شده بود با اتمام موفقانه کارگاه‌های آموزشی عصر همان روز به پایان رسید.