رییس پوهنځی انجنیری و تکنالوژی پوهنتون کاردان در نخستین نشست مشترک هم‌اندیشی بین‌المللی اشتراک کرد.

داکتر امیرزاده احمدزی رییس پوهنځی انجینری و تکنالوژی پوهنتون کاردان در نخستین ورکشاپ مشترک هم‌اندیشی بین‌المللی که به میزبانی پوهنتون صنعتی امیر کبیر ایران در تهران به تاریخ 14 میزان راه‌اندازی شده بود، اشتراک کرد.

این ورکشاپ چهار روزه به منظور حرکتِ برای تولید تکنالوژی‌های مورد نیاز روز از سوی پوهنتون‌ها با ابتکار پوهنتون صنعتی امیر کبیر ایران در تالار کنفرانس‌های این پوهنتون، برگزار شد. سید احمد معتمدی رییس پوهنتون امیر کبیر با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین المللی میان پوهنتون‌ها گفت: (یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه علمی پوهنتون‌ها همانا برقراری ارتباط با پوهنتون‌های خارجی و ایجاد روابط مستحکم با آنها می‌باشد. در سال‌های اخیر مقاله‌های علمی پوهنتون امیر کبیر با استادان خارجی افزایش چشم‌گیری داشته است.)

در این نشست استادان و کارشناسان تکنالوژی از پوهنتون‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، ترکیه، پولند، امریکا، کانادا، یونان، الجزایر، سوریه، جاپان و ایران بشمول رییس پوهنځی انجینری و تکنالوژی پوهنتون کاردان از افغانستان، اشتراک ورزیده بودند و در حوزه‌های بایوتکنالوژی، نفت، گاز، مدیریت منابع آب، مواد و نانوتکنالوژی به بحث پرداختند. داکتر عباس سروش معاون وزارت انرژی و آب ایران نیز در این نشست اشتراک داشت و در مورد وضعیت آب، میزان بارندگی‌ها، تغییرات آب و هوا، افزایش درجه حرارت و وضعیت آب‌های زیر زمینی در ایران و جهان به صحبت پرداخت.

داکتر امیرزاده احمدزی رییس پوهنځی انجینری و تکنالوژی پوهنتون کاردان که با جمعی از کارشناسان در بخش مدیریت آب در این ورکشاپ فعالیت می‌کرد، با ابراز خرسندی از تکمیل نمودن این ورکشاپ گفت: (ایران کشوریست که در بخش انجنیری و تکنالوژی پیشرفت‌های چشم‌گیری دارد و با توجه به این که ما ابعاد مشترکِ چون زبان، فرهنگ و در بعضی موارد حتی مشکلات مشابه داریم، می‌توانیم بخوبی از اندوخته‌های متخصصان و کارشناسان شان در بخش انجنیری و تکنالوژی با هزینه کمتر بهره‌مند گردیم، که برگزاری ورکشاپ خود نشانۀ بارز آن است.)

پوهنځی انجنیری و تکنالوژی پوهنتون کاردان درنظر دارد تا از تجارب پوهنتون‌های خارجی و مطرح منطقه استفاده کرده و در آینده‌های نزدیک زمینه همکاری‌های دوجانبه را با پوهنتون‌های مطرح کشورهای همسایه نیز مساعد بسازد.