سومین سمپوزیم انجنیری و تکنالوژی پوهنتون کاردان برگزار شد

محصلان رشته‌های انجنیری سیول و کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان به روز پنجشنبه 18 اسد سال روان با به نمایش گذاشتن پروژه‌های خلاقانه‌ای شان زمینه‌ساز برگزاری سومین سمپوزیم انجنیری و تکنالوژی پوهنتون کاردان شدند.

آقای رویین رحمانی ریس پوهنتون کاردان می‌گوید که برگزاری چنین سمپوزیم‌ها جز از پلان استراتیژیک 5 ساله پوهنتون کاردان می‌باشد و یکی از بخش‌های این پلان گزینش محصلان برتر است. وی افزود: ( تلاش ما اینست که بتوانیم در آینده چنین سمپوزیم‌ها را با دیگر پوهنتون‌ها شریک ساخته و با آنان در این راستا یکجا کار کنیم )

در این سمپوزیم که پانزده تیم اشتراک کرده بودند و پروژه‌های شان را به نمایش گذاشتند، تیم کابل سبز یا Green Kabul موفق شد، عنوان بهترین پروژه را از آن خود کند. این تیم متشکل از سه محصل رشته کمپیوتر ساینس بود که موفق شدند نرم‌افزاری را که در راستای سرسبزی پایتخت کمک می‌کند، بسازند و آن را به شاروالی کابل پیشکش کنند. قیس آریوبی، عبدالروف مسعود و عبدالرحمن مجیدی اعضای تیم کابل سبز بودند که تقدیرنامه بهترین پروژه سمپوزیم را بدست آوردند. کارکنان پروژه کابل سبز یک نوع نرم‌افزاری ساخته اند که با هماهنگی شاروالی می‌توانند از طریق آن مکان‌های که در آن کثافات موجود باشد را شناسایی و پاک کاری نمایند .

آقای امیرزاده احمدزی رییس پوهنحی انجنیری و تکنالوژی پوهنتون کاردان در رابطه با برگزاری این برنامه گفت: (برگزاری این سمپوزیم به محصلان ما در دیپارتمنت‌های انجنیری سیول و کمپیوتر ساینس کمک می‌کند تا ضمن انجام کارهای عملی شان بتوانند پروژه‌های خلاقانه‌ی شان را که از چندی بدینسو آماده کرده اند، به نمایش بگذارند. علاوه بر این محصلان بیشتر تشویق شده و در همچو فعالیت‌ها خود را بیشتر سهیم خواهند ساخت.)

در این سمپوزیم بازدیدکنندگان خارج از پوهنتون کاردان نیز حضور داشتند که با دیدن پروژه‌های محصلان از آن بخوبی استقبال کردند. در همین راستا احمد سالار یک تن از محصلان رشته گرافیک پوهنتون کابل که برای نخستین بار از پوهنتون کاردان دیدن می‌کرد بیان داشت: (خودم شخصا یک تن از محصلان پوهنتون کابل هستم، آمدم تا از سمپوزیم پوهنتون کاردان دیدار نمایم و اکنون گفته می‌توانم پوهنتون کاردان برای محصلان خود به بهترین شکل ممکن زمینه‌سازی می‌کند تا بتوانند به رشد مسلکی شان ادامه دهند. من با دیدن این پروژه‌ها کاملا متعجب شده و حالا به جرأت گفته می‌توانم که به مراتب بیشتر به آینده کشورم امیدوارم.)

مدینه یکی دیگر از بازدید کنندگان این سمپوزیم می‌گوید که زمینه‌های کاری در بخش تکنالوژی برای دختران خیلی کم می‌باشد، ولی دختران می‌توانند با اشتراک در چنین برنامه‌ها الهام گرفته و در بخش‌های تکنالوژی کار و پیشرفت نمایند .

آمران دیپارتمنت‌های انجنیری سیول و کمپیوتر ساینس هر یک انجنیر گل‌الرحمن عبدالرحیم‌زی و امجد خان در پایان برنامه از تمامی تیم‌ها با اهدای تقدیرنامه‌ها قدردانی بعمل آوردند.

پوهنتون کاردان متعهد است تا برای تمامی محصلان خود در هر رشته که تحصیل می‌کنند، زمینه یکسان کارهای عملی و برگزاری همچو برنامه‌ها را فراهم کند.