تعهد بر تسهیل فرصت‌های بیشتر برای‌ زنان در عرصه‌ تحصیلات عالی

پوهنتون کاردان با همکاری وزارت تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان سومین جلسه هماهنگی واحدهای جندر پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی را به تاریخ 10 میزان 1398 برگزار نمود.

در این جلسه مقامات دولتی، مسئولین واحدهای جندر و نماینده های پوهنتون های خصوصی و خانم مژگان سادات؛ مدیر بخش جندر و روابط با فارغان پوهنتون کاردان اشتراک ورزیده بودند که روی فعالیت ها و نقش بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و تقویت نقش واحدهای جندر در پوهنتون ها برای مشارکت بیشتر بانوان در برنامه ها بحث و تبادل نظر نمودند.

سپوژمی وردک؛ معیین پالیسی وزارت امور زنان که یکی از اشتراک کنندگان این نشست بود، پیرامون فعالیت های واحدهای جندر تاکید داشت که باید مانند همیشه فعالیت های شان پر رنگ بوده و موثریت خود را در راستای تقویت و حمایت از زنان به همراه داشته باشد.

مژگان سادات؛ مدیر جندر و روابط با فارغان پوهنتون کاردان نیز در بخشی از سخنانش تصریح نمود: «پوهنتون کاردان همواره در جهت تشویق و ایجاد زمینه های سهل و مساعد تحصیلی برای بانوان در کشور تلاش ورزیده است که این تلاش ها نیز در آینده با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت.»

همچنین بانو نورزایی؛ مشاور وزیر تحصیلات عالی در امور جندر، ملکه قاسمی؛ آمر جندر وزارت تحصیلات عالی، و نماینده های بخش جندر سی پوهنتون خصوصی دیگر در این محفل حضور داشتند.

در پایان محفل حاضرین جلسه متعهد شدند تا با برنامه ریزی بیشتر نقش و حضور زنان را در عرصه های تحصیلات عالی در کشور تقویت بخشیده و فرصت های مساعد را برای آنان فراهم سازند.