برنامه زبان انگلیسی برای خبرنگاران و تجارت پیشه گان


پوهنتون کاردان با حمایت مالی سفارت امریکا در کابل، فرصتی خارق العاده و بدون هزینه را برای خبرنگاران و تجارت پیشه گان فراهم می کند، تا مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند.
در این برنامه دو بخش جدا از آموزش انگلیسی برای خبرنگاران و تجارت پیشه گان ارائه می شود، که هدف آن بهبود مهارت های لازم زبان برای برقراری ارتباط بهتر است. برای خبرنگاران، این برنامه امکان می دهد تا به طور مؤثر داستان ها را به زبان انگلیسی بنویسند و رویدادهای جاری در افغانستان را برای مخاطبان بین المللی برساند.
برای تجارت پیشه گان، مهارت های تجارت ملی و بین المللی، توانایی در برقراری روابط و معاملات با دیگر انگلیسی زبانان را ارتقا خواهد داد. این دوره ها شامل مباحث و لغت نامه های مربوط به هر مخاطب خواهد بود و توانایی مهارت های زبان انگلیسی شرکت کنندگان در خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را بهبود می بخشد، علاوه بر این شرکت کنندگان قادر خواهند بود:

• مهارت های عمومی زبان انگلیسی (مهارت گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن) را بهبود بخشند.
• توانایی شرکت کنندگان در ترکیب و خلاصه کردن متن های مختلف انگلیسی، تنظیم دقیق استفاده از اصطلاحات خبرنگاری و استفاده از سبک های مختلف نوشتن اخبار، از جمله طنز ، تحقیق و نشر را بهبود بخشند.
• زبان انگلیسی، لحن و سبک گفتگوی شرکت کنندگان شان را تقویت نمایند.
• بلند بردن مهارت های نوشتاری رسمی شرکت کنندگان: سبک، دقت و ساختار.
• آشنا کردن شرکت کنندگان با اصطلاحات و مفاهیم اساسی انگلیسی مرتبط با حوزه کاری آنها
• افزایش توانایی شرکت کنندگان در درک و خلاصه کردن متن های مختلف انگلیسی، استفاده از اصطلاحات تجاری و استفاده موثر از قوانین و مقررات ایمیل
• به شرکت کنندگان این امکان را می دهد تا مهارت های ارتباطی و ارائه حرفه ای را که از طریق کار گروهی در جریان درس ها بدست می آید، نشان دهند.

علاقمندان که معیارهای زیر را برای هر یک از بخش ها را دارند، می توانند برای این برنامه اقدام کنند. برای ثبت نام، لطفاً به شعبه تایمنی پوهنتون کاردان مراجعه کنید.
آخرین مهلت ثبت نام 18 اسد 1399 است. در هنگام مراجعه به دفتر پذیرش برای ثبت نام، به داوطلبان توصیه می شود یک کاپی از مدارک زیر را تهیه کنند:

برای خبرنگارن:
1.تذکره
2. کارت وظیفه
معیارهای واجد شرایط بودن برای خبرنگارن: خبرنگاران حرفه ای و آزاد


برای متخصصان تجارت:
1.تذکره
2. کارت وظیفه (در صورت وجود)
3. جواز کسب و کار (شخصی یا شرکت)

معیارهای واجد شرایط بودن برای جریان کسب و کار: صاحبان تجارت، کارآفرینان، کارمندان سازمان های تجاری، افراد که مشغول کار در بخش خصوصی یا دولتی اقتصاد یا تسهیل کنندگان

آخرین مهلت ثبت نام: 18 اسد 1399
اوقات برگزاری صنوف: 3 روز در هفته، 2 ساعت در روز
محل برگزاری: شعبه پروان دو

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برنامه، لطفاً به آدرس j.ahmadzai@kardan.edu.af ایمیل بفرستید یا به شماره 0783206262 به تماس شوید.