سفر پر دستاورد رییس پوهنځی اقتصاد  پایان یافت

آقای سید عبدالمعز میرزاده، رییس پوهنځی اقتصاد پوهنتون کاردان که بمنظور اشتراک در کنفرانس بین المللی مجمع اعتباردهی مطالعات تجاری ایالات متحدۀ امریکا (IACBE) و دیدار با بعضی از پوهنتون‌های معتبر امریکا، عازم این کشور شده بود، پس از سفر دوازده روزه دوباره با دست پر به کشور برگشت.

در کنفرانس بین المللی مجمع اعتباردهی مطالعات تجاری ایالات متحدۀ امریکا (IACBE) که در شهر نیواورلینس (New Orleans) این کشور برگزار ‌شد، آقای میرزاده به نمایندگی از پوهنتون کاردان در جمع ۲۰۰ نماینده از پوهنتون های معتبر جهان حضور داشت و پیشنهادهای سودمندی را نیز در این کنفرانس ارائه کرد که با استقبال اشتراک کنندگان مواجه شد.

در این کنفرانس مجمع IACBE ابتدا گزارش تغییر در پروسه‌های اعتباردهی خویش را ارائه کرد و از نمایندگان پوهنتون‌ها تقاضا کرد تا در انتخاب بورد کمشنرها سهم گیرند و بورد کمشنرها در نتیجه سهم‌گیری نمایندگان پوهنتون‌ها، تعیین گردید.

در جریان این کنفرانس به چهارده پوهنتون جهان که جدیدا اعتباردهی شده بودند، تصدیق‌نامه‌ها اهدا گردید. آقای میرزاده در لابلای این کنفرانس با محترم داکتر فلیس رییس این نهاد نیز دیدار کرد و در پایان هر دو طرف موافقه کردند تا بزودی برنامه ماستری اداره تجارت پوهنتون کاردان را نیز اعتباردهی نمایند.

آقای میرزاده در این سفر با مسوولان برخی از پوهنتون‌های مختلف ایالات متحدۀ امریکا نیز دیدار کرد و با یکی از این پوهنتون‌ها به توافق رسید تا در پروسه ارتقای ظرفیت استادان پوهنتون کاردان، همکاری نمایند. داکتر سید عبدالمعز میرزاده به دعوت داکتر آرمین سوهایون به روز دوشنبه ۳ ثور ۱۳۹۷ مطابق ۲۳ اپریل ۲۰۱۸ از یکی از پوهنتون‌های امریکا دیدار کرده و با هیات علمی آن پوهنتون ملاقات کرد.

آقای میرزاده همچنان با مسوولان پوهنتو‌ن‌ها و کالج‌های لینکولن، پوهنتون مونتانا، کالج واگن، پوهنتون نووا جنوبی، کالج تجارتی EU، پوهنتون پاینت پارک، ملاقات کرد و قرار است این نهادهای تحصیلی پس از این جلسات آنلاین با استادان پوهنتون کاردان داشته باشند.

در همین حال آقای میرزاده طی دیداری که با آقای جودی ریان نمایندۀ اداره ایما (Institute of Management Accountants) داشت، قرار بر آن شد تا به استادان بخش مالی و محاسبه دیپارتمنت اداره تجارت پوهنتون کاردان تصدیق‌نامه‌ها اهدا گردیده و سالانه ده محصل جهت ادامه تحصیل با بورسیه کاملا رایگان برای برنامه CMA (Certified Management Accountant) به این اداره از سوی پوهنتون کاردان معرفی شوند. در ضمن اداره ایما وعده سپرد تا در انکشاف نصاب درسی بخش مالی و محاسبه اداره تجارت پوهنتون کاردان نیز کمک کند.

در پایان این سفر آقای سید عبدالمعز میرزاده با مسوول اداره ورلد استرایدز (WorldStrides) دیدار کرد. ورلد استرایدز فعالیت‌های خویش را در بخش‌های تبادله استادان و محصلان در امریکا و جهان، اختصاص داده است و با استفاده از این خدمات پس از این برنامه تبادله محصلان و استادان پوهنتون کاردان با این اداره آغاز می گردد و نصاب درسی برنامه‌های مختلف پوهنتون کاردان نیز پس از مقایسه با پوهنتون‌های معتبر جهان، بر اساس نیاز بازار عیار خواهد گردید.