محصلان اداره تجارت از موسسه‌ فیروز کوه دیدار کردند

محصلان رشته اداره تجارت پوهنتون کاردان به روز پنج‌شنبه 19 جدی سال روان خورشیدی طی یک سیر عملی از موسسه‌ی فیروز کوه و سیستم عملیاتی شان در کابل دیدن کردند.

محصلان در جریان این سیر علمی سیستم عملیاتی، طرز‌العمل‌ها، تولیدات و فعالیت‌های بازاریابی موسسه فیروز کوه را مشاهده کرده و سپس از مسوولان این نهاد سوالاتِ اساسی را پیرامون کارکردهای شان پرسیدند. پنجاه و شش محصل اداره تجارت با همراهی آمر دیپارتمنت اداره تجارت آقای فواد عاصم و استادان پوهنتون کاردان هر یک مریم شاکر و عبدالخالق خان شینواری در این سیر علمی که در چهارچوب کارهای عملی مضامین تشبثات و مدیریت فروشات برگزار شده بود، اشتراک کردند.

موسسه فیروز کوه یک نهاد خیریه است که در سال 2006 میلادی به همکاری ایالات متحده امریکا تشکیل شد و تا به حال هزاران هنرمند افغان را در بخش های نقاشی، خطاطی و مهندسی آموزش داده است. هدف اساسی این نهاد حفظ ارزش‌های فرهنگی و باستانی کشور بوده و در تلاش است تا میراث غنی فرهنگی و تاریخی اجتماعات افغانی را حفظ کنند. موسسه فیروز کوه با حمایت مالی کشورهای خارجی بیش از 150 ساختمان تاریخی را بازسازی کرده، 120 هزار بیمار را درمان کرده و نمایشگاه‌های فراوانی را از موزیم هنرهای اسلامی در دوحه گرفته تا اسمیتسونیان در واشنگتن، برگزار کرده اند.

موسسه فیروز کوه نزدیک به پنجاه تجارت کوچک را در افغانستان، خاور میانه و میانمار ایجاد کرده و به حمایه مالی متشبثان صنعتگر می‌پردازد تا در کنار توسعه اقتصادی زمینه را برای حفظ میراث‌های فرهنگی نیز مهیا سازد.