تجلیل با شکوه از روز جهانی غذا در پوهنتون کاردان

پوهنتون کاردان برای اولین بار در سطح پوهنتون های خصوصی افغانستان، فستیوال تجلیل از روز جهانی غذا را در صحن شعبه پروان دو، برای محصلان و فارغان خویش به تاریخ 24 میزان 1398 برگزار نمود.

صدها تن از محصلان در این برنامه اشتراک ورزیده و با شور و اشتیاق از غذاهای ارایه شده خریداری نمودند. اکثر غذهای این برنامه غذاهای سنتی و افغانی بودند که محصلان و فارغان قبل از آغاز برنامه آنها را تهیه نموده بودند.

ذبیح الله یکی از فارغان پوهنتون کاردان که هفت میوه را برای فروش تهیه نموده بود، در باره برنامه گفت: «در ابتدا از پوهنتون کاردان تشکری میکنیم که این برنامه زیبا را تنظیم نمود، من هفت میوه را برای فروش در این برنامه آورده ام که با استقبال بسیار خوبی از سوی اشتراک کنندگان مواجه شدیم و عاید بسیار خوبی بدست آوردیم، و از کاردان میخواهیم همیشه این برنامه ها را تدویر نماید.»

در این محفل محصلان رشته های تجارت و اقتصاد در باره چگونگی مدیریت فروشات و جذب مشتری توانستند به صورت عملی فعالیت داشته و شیوه های ارایه محصولات را تجربه نمایند.

بصیره کریمی محصل رشته اداره تجارت، که شیر برنج را برای فروش آماده ساخته بود پیرامون این ابتکار پوهنتون کاردان چنین گفت: «پوهنتون کاردان واقعا یک فرصت و زمینه عالی را برای محصلان و فارغان خود بوجود آورد. این برنامه دو خوبی داشت یکی اینکه ما توانستیم از لحاظ اقتصادی فعالیت نموده و غذاهای دست پخت خود را بفروش برسانیم و دوم اینکه، باعث یک تفریح مثبت برای اشتراک کنندگان و محصلان گردید.»

اجمل نبی زاده، مسئول دفتر مشارکت محصلان که این برنامه را راه اندازی نموده بود در باره میزان اشتراک و علاقه مندی محصلان گفت: «ما ضمن اینکه از روز بین المللی غذا تجلیل نمودیم، خواستیم یک فضای متفاوت مثبت را برای محصلان خود ایجاد کنیم تا مهارتهای خاص آنها را در بخش پخت و پز غذا تقویت نموده تا آنها بتوانند در عرصه مارکیتنگ و فروش محصولات خویش در عمل نیز فعالیت نمایند. تمام غذاها از سوی بالاتر از 700 محصل اشتراک کننده این برنامه با استقبال خوب خریداری شد و محصلان از ما خواستند تا همواره چنین برنامه ها را در آینده نیز راه اندازی کنیم.»

این برنامه از سوی دفتر مشارکت محصلان و برنامه ها از ساعت 10 صبح الی 5 بعد از ظهر راه اندازی گردیده بود که در حدود 80 تن برای ایجاد غرفه های فروش غذا در این برنامه ثبت نام نموده بودند و قبل از موعد معین ختم برنامه، فروشندگان عاید قابل توجهی را از فروش غذاهایشان بدست آوردند.

در جریان این برنامه شبکه تلویزیونی طلوع نیز برنامه مهمان یار خود را در جمع اشتراک کنندگان ثبت نمود.