گردهمایی فارغان پوهنتون کاردان برگزار گردید

پوهنتون کاردان به روز پنج‌شنبه 4 دلو سال روان برای فارغان خویش گردهمایی را بمنظور تجلیل از اعتبار ملی اکادمیک خود در مرکز تفریحی استرایکرز دایر کرد.

پوهنتون کاردان چندی قبل پس از ارزیابی‌های مستمر وزارت تحصیلات عالی از میان 167 پوهنتون و موسسه تحصیلات عالی، موفق شد ضمن کسب اعتبار ملی اکادمیک خود، در صدر پنج بهترین پوهنتون افغانستان نیز قرار گیرد. این پوهنتون در ماه سنبله سال روان این افتخار بزرگ را با کارمندان علمی و اداری خود جشن گرفت و اینک از این دست‌آورد گرانبها با فارغان خود یکجا تجلیل کرد.

در این گردهمایی رییس و بنیانگذار پوهنتون کاردان آقای روئین رحمانی با مژده دادن به فارغان پوهنتون کاردان ابراز داشت: (پوهنتون کاردان بزودی صاحب زیربنای معیاری و برابر با استندردهای جهانی خواهد شد و این تعمیر بزرگترین مجتمع تحصیلی در کشور خواهد بود؛ در ضمن حدود دو ماه دیگر مکتب بین‌المللی کاردان که نخستین مکتب بین‌المللی در کشور نیز است، آغاز به فعالیت خواهد کرد.)

آقای میرویس نهضت رییس اجراییه پوهنتون کاردان با ابراز خرسندی از این دست آورد مهم به ارائه برنامه‌های آینده پوهنتون کاردان پرداخت. فارغانِ که از سال‌های دور و نزدیک گردهم آمده بودند لحظاتی را به صحبت پرداختند و ضمن یادآوری از خاطرات گذشته در این پوهنتون، پیشنهاداتی را نیز به هیأت رهبری پوهنتون کاردان ارائه کردند.

در همین جمع مریم بهار سادات یکی از فارغان پوهنتون کاردان گفت: (سپاسگزارم از پوهنتون کاردان که با آموزش عالی که برایم داد، موفق شدم حالا بورسیه شیونینگ را دریافت کنم و بزودی برای تحصیلات بیشتر در مقطع ماستری عازم انگلستان خواهم شد. این برنامه در کنار تفریح و سرگرمی زمینه شریک سازی نظریات ما را با هیأت رهبری پوهنتون کاردان نیز فراهم می‌سازد.)

حفیظ الله محمدی یک تن از فارغان برنامه ماستری اداره تجارت پوهنتون کاردان که هم اکنون مدیر تولید کابورا پرودکشن است، گفت: (ابتدا کسب اعتبار ملی اکادمیک و مقام اول پوهنتون کاردان را برای همگان تبریک می‌گویم و مطمئنا کاردان شایسته‌ی دریافت این مقام است و ما امیدواریم در آینده بار دیگر تحصیلات خود را در این پوهنتون ادامه بدهیم.)

فارغان پس از انجام چند سرگرمی و صرف طعام شب، به رقابت بالینگ پرداخته و پنج تیم پنج‌نفری را برای اشتراک در این رقابت تشکیل دادند. فارغان در پایان ضمن قطع کیک مخصوص شان، تصاویری دسته جمعی و یادگاری گرفته و محفل را در یک فضای صمیمانه و مملو از سرگرمی به پایان رسانیدند.